Medicinering mot ångest - byta ut Iktorivil mot Xanor?

Mer
14 år 2 månader sedan #271234 av vargfloejt
Hej!

Jag ska imorgon träffa läkaren på behandlingshemmet jag bor på, och undrar lite angående folks erfarenheter med Xanor.

Jag får för tillfället 6mg Iktorivil om dagen, men känner att det inte räcker till. Är det läge att byta till Xanor? Iktorivilen är man påverkad av ganska länge, medan Xanor har en kortare halveringstid. Hur skulle en medicinering med Xanor se ut? Hur många milligram, och på vilka tider?

Snälla, hjälp mig i den här frågan, är just nu förtärd av ångesten. Hur ser er medicinering ut, ni som har Xanor?
Mer
14 år 2 månader sedan #271283 av Admin1
Det är några här som använt Xanor faktiskt. Några gamla trådar:
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=2&am....php?f=2&t=17429 [/url]<!-- l -->
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=2&am....php?f=2&t=11397 [/url]<!-- l -->
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=2&am...c.php?f=2&t=9589 [/url]<!-- l -->
Mer
14 år 2 månader sedan #271305 av mopa
Jag har Xanor, morgon o kväll, men den har liten effekt på ångest. Tar 1mg.
Mer
14 år 2 månader sedan #271499 av Admin1
Hur länge har du använt Iktorivil? Iktorivil och Xanor tillhör bensodiazepinerna och effekten mot ångest kan avta efter en tid, vilket kan kräva doshöjningar. Det är en nackdel med dessa preparat.