Jag kan inte leva utan mina mediciner..

Mer
14 år 1 månad sedan #279776 av joy
Jag har fått en känsla, att jag mår bra av mina mediciner.Och att jag inte kan leva utan dem.
Jag blir skakig om jag inte tar dem exakt. kl,20oo. Det är väl en rädsla.Ångest.
Men det är bra med psykiatrin.
Blir jag ensam, och om det finns några pengar kvar, så min själ ska jag donera dem till psykiatriforskningen.
Vi har inga barn.
Mer
14 år 1 månad sedan #279777 av Isa-Alise
Vad har du för olika mediciner?

Jag har Abilify och den har en halveringstid på 36 timmar, tror jag... i alla fall märks en missad dos inte alls...
Mer
14 år 1 månad sedan #279780 av joy
Här kommer min medicin lista:
Furix
Trilafon
Citalopram
Atarax
nocinan
Zopiklon
Simvastitin.
Mer
14 år 1 månad sedan #279785 av Isa-Alise
Furix - ett diuretikum
Trilafon - antipsykotika, tas 2 -3 gånger per dag, kort halveringstid
Citalopram - antideppressivt
Atarax - lugnande
nozinan - antipsykotika, lugnande - sitter i länge
Zopiklon - insomningstablett
Simvastitin - kolesterolsänkande

Du har nog rätt. Trilafon som är din bas av antipsykotika har kort halveringstid och behöver tas regelbundet... Men det bör inte kännas förrän efter en missad dos...
Mer
14 år 1 månad sedan #279807 av Nissegossen
Jag tar Trilafon injektioner var 14de dag och har inte det bekymret, det ger kontinuitet över tid, och skulle det behövas har jag tabletter hemma.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 1 månad sedan #279900 av Admin1
I början när jag mådde sämre så var tiden för nästa dos mycket viktig. Det var dock väldigt länge sedan jag hade sådana tankar. Jag tror att du kanske får otillräckligt med effekt av dina mediciner. Om man får otillräcklig effekt av antipsykotika så kan tillägg av KBT vara bra att få.