Angående benso

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
13 år 6 månader sedan #340073 av Fantasio
Vilka mängder kan man ta och hur ofta kan man ta Oxascand utan att utvecka ett beroende? Tror jag har 45 mg om dagen, men det är ytterst sällan jag tar så mycket. De gånger jag verkligen behöver medicinen tycker jag ofta de ger en klen effekt, trots att jag har liten tolerans mot benso. Vet ju att just Oxascand är ganska mild, men det känns inte roligt att behöva ta större mängder än den föreskrivna. Tacksam för svar och erfarenheter från er andra som ordineras benso.
Mer
13 år 6 månader sedan #340077 av Lillan
Svar från Lillan i ämnet Angående benso
Utveckla du beroende, det är i alla fall nice i början.

Men allvarligt talat. (jag har lite svårt för allvar idag, sorry)
så hoppa över benzo så långt det går. It will screw uppp your head.

Oxascand ger mig inget och det har det aldri gjort.
Mer
13 år 6 månader sedan #340095 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Angående benso
Fantasio, ett tips är att endast ta Oxascand när det är som totalt värst för dig.
Ha i åtanke att den värsta ångesten går över efter ca 20-30 minuter och bara så att du vet, ångesten i sig kan inte göra så att du dör.
Men då du får så fruktansvärd ångest så tar hela vid behovs dosen (45mg) och försök att lägga dig i din säng och andas så lugnt du kan och du kan lyssna på musik du tycker om för att distrahera ångest tankarna.
Hoppas att det jag skrev var till någon nytta Fantasio.
Mvh/Insomnia011
Mer
13 år 6 månader sedan #340097 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Angående benso
Ta den enligt läkarens ordination... det är mycket individuellt vilken dos man ska ha...
Mer
13 år 6 månader sedan #340148 av Saari
Svar från Saari i ämnet Angående benso
Jag tog 25mg Sobril i 30 dagar enligt ordination efter ett dödsfall, då jag fick sömnsvårigheter. Jag kunde sluta med det tvärt utan problem. Det psykiska beroendet man kan få är nog svårare än det fysiska. Ät enligt ordination, räcker det inte så kanske du kan höra med din läkare om ni kan byta preparat mot något mer kraftfullt?
Mer
13 år 6 månader sedan #340211 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Angående benso
Jag ska ta 10mg Sobril morgon, lunch, middag, kväll och 1-2st till natten. Jag tar dock aldrig så mycket. Jag har inte känt några bieffekter.