Vill gå ner i vikt

Mer
5 år 2 veckor sedan - 5 år 2 veckor sedan #1136224 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Vill gå ner i vikt

RainDrops skrev: Så du äter bara fyra timmar? Hur mycket du vill?


Nja, jag brukar ha lite koll på mängden. Finns säkert en gräns där också hur mycket man kan äta. Jag äter mellan 2000 och 3000 kcal på de fyra timmarna. Om du vill prova rekommenderar jag att du börjar med 16:8, 16h fasta, 8h matfönster. Så började jag. Efter en månad bytte jag till 18:6 och lite senare till 20:4.

I regel äter jag en stor måltid och en efterrätt varje dag inom de 4 timmarna (ibland tar jag smoothin som en extra måltid inom de 4 timmarna. T.ex. Smoothie kl. 14, middag kl. 16 och efterrätt vid 17-18 tiden). Efterrätten kan va lite olika, en tallrik glass, ett wienerbröd, en påse godis, en chokladboll etc. Ibland äter jag middagen på pizzeria eller på Mcdonalds eller annat uteställe. Det är just friheten att kunna äta som man vill jag trivs med och istället begränsa timmarna. Så här kan min middag se ut en vanlig dag.



Måltiden på bilden har ca 1400kcal. Där ingår en 2 liter egen smoothie på grönsaker och bär 300kcal, 2 ägg 200kcal, 1 laxfile 250kcal, groddar 150kcal, olja i pannan och egen senapssås 200 kcal, 3 fröknäcke 300kcal. Ofta blir det några frö-knäckemackor extra efter måltiden också. Ofta blir det totalt 5-6st. Dvs. måltiden blir 1600-1700kcal. :)

RainDrops skrev: Hur många dygn i veckan fasta du?

Alla dygn i veckan. Jag har kört 20:4 sen januari varje dag, och innan dess 20:6 och 20:8 varje dag sen november. Jag har inte känt några behov att göra undantag. Är mindre hungrig och har mindre sötsug under dagarna än när jag åt 3-5 måltider per dag. Det har hänt att jag ätit mer än 3000kcal, men då har jag hållit det inom matfönstret.

Jag har märkt att om jag en dag skulle sätta i mig 4000kcal att jag är mindre hungrig och automatiskt äter mindre dagen efter, kanske blir 2000kcal då. Så det brukar jämna ut sig. Det finns vissa som har ätdag en dag i veckan då de får äta hela dagen, vad de vill och hur mycket de vill. Jag har själv inte provat detta, eftersom jag trivs med maten som den är och känner ej det behovet.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 2 veckor sedan by Zoidar.
  • RainDrops
  • Besökare
  • Besökare
5 år 2 veckor sedan #1136457 av RainDrops
Svar från RainDrops i ämnet Vill gå ner i vikt
Tackar och bugar för svar!:)

Ja jag testade att fasta idag, men gav upp. Så jag tänkte testa laktosfri ovo vegetariskt LCHF. Vill undvika rött kött och undviker jag rött kött så kan jag gärna låta bli fisk och kyckling. Synd bara att jag får inte äta bär? Jag älskar bär. Hmm får nog fundera vidare.... Har ibland funderar på att bli fruktarian bara alltså bär och frukter.
Mer
5 år 1 vecka sedan - 5 år 1 vecka sedan #1136472 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Vill gå ner i vikt
Små mängder bär brukar inte va något problem med LCHF. Bär har relativt lite kolhydrater om man jämför med frukt.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 1 vecka sedan by Zoidar.
  • RainDrops
  • Besökare
  • Besökare
5 år 1 vecka sedan #1136513 av RainDrops
Svar från RainDrops i ämnet Vill gå ner i vikt
Fast jag går inte ned i vikt då. När det gäller LCHF. När jag var fruktarian käka bara frukt och bär gick jag ned tio kilo på en vecka.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1136549 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Vill gå ner i vikt
Vegan är nog mer hållbart, om man vill äta vegetariskt.

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 6 månader sedan #1185206 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vill gå ner i vikt
Väljer ni att tro på detta? Hittade ingen bättre tråd
bestofferintheworld.com/46/prolesanpur-m...&utm_campaign=565229

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum