Vill gå ner i vikt

Mer
5 år 2 veckor sedan #1135899 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Vill gå ner i vikt
Jag har gått ner från 8kg sen nov med periodisk fasta. Det funkar utmärkt för mig. Nu vet jag inte om jag vill gå ner mer. Vill inte se ut som ett skelett i ansiktet :)

Anchored in Christ ✟

  • RainDrops
  • Besökare
  • Besökare
5 år 2 veckor sedan #1135900 av RainDrops
Svar från RainDrops i ämnet Vill gå ner i vikt
Hur många timmar per dygn käka du inget zoidar?
Mer
5 år 2 veckor sedan #1136043 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vill gå ner i vikt

Kattis35 skrev: Äter abilify som dom säger är minst biverkningar av...men har tyvärr problem med hetsätning. Jag fick ner 37kilo men har nu tyvärr gått upp hälften o vill så gärna gå.ner minst 15 kilo..känns tungt att börja om men jag ska kämpa dit igen...

En sällsynt biverkan av Abilify är tvångsmässighet. Det kan vara spelande om pengar eller ätande. Det försvinner nog om du byter preparat.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1136082 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Vill gå ner i vikt
Går ner några kilon när jag är frisk och mår bra....sen mår jag dåligt...sist med bronkit och depression...hetsäter och går upp i vikt. Dåligt mående = viktuppgång. Må bra = struktur och styrka i vardagen.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1136117 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vill gå ner i vikt

Amandara skrev: Går ner några kilon när jag är frisk och mår bra....sen mår jag dåligt...sist med bronkit och depression...hetsäter och går upp i vikt. Dåligt mående = viktuppgång. Må bra = struktur och styrka i vardagen.


Vid bronkit ofta pga rökning ges Acetylsystein vilket också ger en förstärkning av den medicin vi har motpsykoser, jag beställde i förra veckan ett nytt recept från vårdcentralen som tidigare skrev ut den mot bronkit min ssk har sagt att han tror inte psykosvården kan skriva ut den. I stort sett vattentäta skott, mellan kroppsvård (somatik) och psykisk mottagning

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 2 veckor sedan #1136135 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Vill gå ner i vikt
Jag gick till en läkare på vårdcentralen för bronkiten...trodde kanske att det var bakterier men hon sa det var virus. Sitter fortfarande kvar lite men är sju resor bättre. Har bara använt lite av hostmedicinen....när det var som värst....den var dyr som skam. Jag får levaxin genom psykiatrin....det är väl annars somatisk.... Men jag tycker iofs att hjärnan (psykiatrin) också är somatik.