Zyprexa

Mer
12 år 9 månader sedan #408863 av ensamflickan
Svar från ensamflickan i ämnet Zyprexa
Poppy, vad intressant att vi är fler som upplevt muskelryckningar. Jag upplevde dem som jättejobbiga, särskilt när jag låg ner och skulle vila/sova. Benen och armarna ryckte hela tiden och det var jättesvårt att komma till ro. (Inga ansiktsryckningar tack och lov.) Personalen på avd misstrodde mig lite när jag hänvisade till medicinen. Men så fort jag fick byta preparat (äter Abilify nu) försvann problemen, så jag är övertygad om att det handlade om Zyprexan.
Mer
12 år 9 månader sedan #408904 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Zyprexa
Jag har ryckningar, men har inte satt dem i samband med Zyprexa. Men jag har väldigt lite, kanske fyra i ansiktet och två stora i hela kroppen per dag.
Mer
12 år 9 månader sedan #408906 av unGod
Svar från unGod i ämnet Zyprexa
zyprexa: + 20kg . en påse chips om dagen + glass och godis o mat.. super gott sugen..
dricker 2st 2.8 öl och sludrar i talet. så alla tror man är tokfull hela tiden. fast man inte är det.. stigmata från alla runt om kring.
super trött mentalt, käkat på kvällen. och super pigg i kroppen.
Mer
12 år 9 månader sedan #408938 av Poppy
Svar från Poppy i ämnet Zyprexa
Jag gick på konstskola när jag fick Zyprexa, och helt plötsligt kunde jag inte teckna och måla längre eftersom händerna bara studsade. Jag blev livrädd och slutade på stört, och då blev händerna normala igen.
Mer
12 år 9 månader sedan #408939 av ensamflickan
Svar från ensamflickan i ämnet Zyprexa

MsTibbs skrev: Jag har ryckningar, men har inte satt dem i samband med Zyprexa. Men jag har väldigt lite, kanske fyra i ansiktet och två stora i hela kroppen per dag.


Nej, det låter ju inte så farligt. Man kan ju få muskelryckningar eller tics av stress också - och det får man ju lätt om man går med ångest och nedstättande röster. Men de ryckningar jag upplevde var mkt värre, verkligen ihållande och på många ställen i kroppen samtidigt.
Mer
12 år 9 månader sedan #408945 av walden
Svar från walden i ämnet Zyprexa
har positiva erfarenheter. inga av de biverkningar ni skriver om, förutom någon trötthet, men det inbillar jag mig är bra för min sömn. hade fluanxol tidigare och testade risperdal, men den funkade mycket dåligt, sov mer än jag var vaken. nu när jag har zyprexa funkar jag rätt bra, vissa symptom är kvar, men hanterbart