funderar på att upphöra med medicin

Mer
11 år 8 månader sedan #504904 av Alfabetet
Hej!!!

Sedan några dagar tillbaka funderar jag på att sluta med all medicin i syftet att kunna tänka snabbare, bli mer koncentrerad och leva i enlighet med naturen... Tankarna har funnits där länge och mina hallucinationer har hjälpt mig tidigare typ hjälpt mig att skriva mer kreativt. Tänkte börja ikväll utan zyprexa och bara ta pargitan imorgon. Utan allt detta slötjack kan jag vara utan sömn i flera dagar och påbörja mitt filosofiska arbete som kan hjälpa den gemene människan att kasta av sig sina intellektuella tvångströjor.

Mitt arbete kommer främst centrerad kring en anarkoprimitivistisk utgångspunkt, nämligen att människan är låst genom ett teknologiskt slaveri. Med detta menar jag att kommunisterna som styr genom media ser till att den enskilda individen upplever sig vara stimulerad genom pseudoaktiviteter, fast hon egentligen matas med propaganda... jag drar mig därför tillbaka från sociala medier och dumburken och dess åhörare.

Jag kommer publicera mitt arbete här till en rimlig kostnad för er att läsa!!

Ha det gött!!
Mer
11 år 8 månader sedan #504905 av Isa-Alise
Om du slutar tvärt med all medicin och inte sover på flera dygn är risken stor att du får en psykos. Det låter inte alls troligt att detta går bra. Om du vill bli mer kreativ så trappa ned medicinen i lugn takt i samråd med läkare, och finn den lägsta dos som du klarar dig på. Var rädd om din sömn och se till att få balans på arbete och vila. Då har du en rimlig chans att klara nedtrappningen.
Mer
11 år 8 månader sedan #504911 av Inwatto
Jag resonerade ett tag som du, Alfabetet, att medicin gjorde mig slö, att min kreativitet stoppades och att jag kunde koncentrera mig bättre utan. Det har gång efter gång visat sig vara FEL. Koncentrationen blir sämre utan medicin! Tillslut satt jag i en hörna och bara tänkte, fantiserade och drömde mig bort. Med medicin, så fungerar jag mer som en normal person. Kan hålla en röd tråd någorlunda och göra mig förstådd. Kreativiteten är låg, precis som den är hos en normallycklig person.

Ta ett snack med din läkare om att du tycker din kreativitet är borta, att du känner dig slö och okoncentrerad. Så kanske ni kan hitta en bättre lösning än att sluta med Zyprexa utan att trappa ner. Risken med att sluta tvärt är att du får hjärnskador (av sömnbristen?). Det tar årtionden att läka sånt.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
11 år 8 månader sedan #505007 av Admin1
Har du schizofreni så avråder jag att sluta med Zyprexan för 96 % får psykos igen inom 2 år. Väldigt dåliga odds för att det skall lyckas. Om du inte gillar Zyprexa, som kan ge trötthet, så kanske det är bättre att du provar Abilify som är uppiggande oftast och som gör en mer social. Ring och prata med din läkare om ett byte till Abilify.
Mer
11 år 8 månader sedan #505195 av Admin1
Pargitan som du använder kan påverka närminnet negativt. Du behöver inte Pargitan om du slutat med Zyprexan för Pargitan tas mot vissa Zyprexa-biverkningar, som stelhet och darrningar.