Äta antipsykosmedel utan att ha psykos?

Mer
10 år 2 månader sedan #639401 av charlie2
tror jag käkade antipsykosmedel en gång i tiden utan att ha psykos så hur vanligt är det att man äter detta mott förviring mm utan att ha psykos. :?:

tror det var år 2005 något då käkade jag detta utan att lida av psykos.. :!:
Mer
10 år 2 månader sedan #639445 av killergirl
Kan ej svara på det då jag bara äter det pga att jag ständigt är psykotisk dock ej lika mycket med medicin..som utan..minns ej mycket av den tiden..men då har man väl inte sjukdomsinsikt typ..kan nog ej vara bra att pilla i sig det om man ej är sjuk tror jag
Mer
10 år 2 månader sedan #639456 av Geta
Äldre stökiga personer med demens har tidigare fått antipsykosmedel utan att vara psykotiska. Det har ibland
varit dödligt.
Mer
10 år 2 månader sedan #639465 av Admin1
Det förekommer faktiskt och särskilt ofta i USA. Nyare antipsykotika ges ibland mot depressioner och ångestsjukdomar, där vanlig medicinering inte givit effekt. Sedan utvecklingsstörda som blir aggressiva utåt och sparkar samt slår anhöriga, kan få antipsykotika i låg dos mot aggressiviteten.
Mer
10 år 2 månader sedan #639732 av killergirl
Låter konstigt...Jag reagerade med att bli ganska trött i början minns jag..ibland yr eller illamående..det var en massa justeringar på mängd av medicin o lite byte hit o dit samt blodprover..men sen fick vi till det ganska bra..Tror ej det är bra att bara ge folk sådär..nog viktigt med uppföljning
Mer
10 år 2 månader sedan #640547 av alberta
Jag har fått det utan att någonsin haft en psykos, hade inte koll på vad jag hade för mediciner då men slutade ta den när jag fick veta vad det var. Tycker att läkare är dåliga på att informera vad och varför man tar mediciner.