Övermedicinerad med Theralen?

Mer
9 år 5 månader sedan #696408 av Richard
Jag har i flera inlägg skrivit att jag tar ganska mycket Theralen, minst 3 ml, 120 mg. O jag sover mycket, brukar bli 10-12 timmar per dygn. Igår hade jag inte så mycket Theralen kvar i flaskan (har en oöppnad också, men brydde mig inte om att öppna den), så jag tog kanske lite mindre än en ml vid 20-tiden igår. Runt 22 tog jag en Imovane också o somnade strax därefter.

Nu vaknade jag utvilad för runt en timme sedan, vid 05. Tror ni det kan vara en god ide att minska ner på Theralen?
Mer
9 år 5 månader sedan #696411 av malin71
Theralen (av min erfarenhet) gjorde mig jätteseg och jag fick fruktansvärda mardrömmar som jag inte kunde vakna ur, när jag hade mycket av den medicinen...huga! 8O Jag tror du ska ta upp detta med din läkare...ofta fungerar medicinerna bäst när man följer det som står på förpackningen. Hur mycket ska du ta? Samt att du kanske mår bättre nu och inte behöver så hög dos längre?
Mer
9 år 5 månader sedan #696416 av Richard
Jag har utskrivet 2-3 ml av min läkare, som även tillägger (sic!). Men jag har nästan alltid tagit mer, det är graderat på pipetten 1 ml, men jag brukar suga upp så att hela gummitutan fylls o räknar det som en ml. Men jo, jag mår ganska hyfsat nu, så jag ska nog försöka att minska ner på det.
Mer
9 år 5 månader sedan #696420 av koi
Svar från koi i ämnet Övermedicinerad med Theralen?
Har också 2 ml. Men jag är helt bombad dagen efter. Får inga mardrömmar. Använder bara Imovane och Nitrazepam nu.
Mer
9 år 5 månader sedan #696460 av Admin1
Kör med rekommenderad dos. Risken med för höga doser är att effekter som tolerans kan komma dvs att effekten försämras. Försök minska på dosen stegvist.
Mer
9 år 5 månader sedan #696580 av Richard
Ska ta upp det med doktorn, igår tog jag ca 1,5 ml o en Imovane, sov gott o vaknade pigg kl. 07 i morse. Men eftersom jag inte hade nått att göra så tänkte jag sova lite till, men låg bara o halvsov o hade ångest som jag skrev om att jag brukar få på morgonen i en annan tråd.