antidepressiva mediciner

  • lotta
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #34166 av lotta
antidepressiva mediciner skapades av lotta
Jag vet inte vad som hänt de sista tio dagarna . Har ångest,svårt att andas,svårt att tänka klart och fokusera. Gråtmild och uppgiven. Äter inte och sover inte.

Under många år fick jag cipramil(8år) som i efterhand visade sig sätta igång min bipoläritet. Vid utsättning av den så blev jag bättre och zyprexa sattes in och fick mig att må ännu bättre.

Var tredje månad ungefär så blir jag deprimerad och jag har ifrågasatt det till mina läkare som inte vill sätta in antidepressivt pga den bipolära biten. Det måste väl ändå finnas hjälp för mina depressiva perioder som kan sitta i upp till en månad ibland .

Vad är lämpligt att ta utifrån att jag medicinerar med zyprexa Vad tar ni för de depressiva symptomen ?????? Hjälp
Mer
18 år 1 månad sedan #34169 av Saari
Svar från Saari i ämnet antidepressiva mediciner
Jag vet egentligen ingenting, men har du prövat att använda litium? Vad jag vet så brukar människor med biopolär få äta det för att i alla fall minska svängarna.
Mer
18 år 1 månad sedan #34170 av Nissegossen
Vad man matar sitt inre med, så blir man.

Tänk bara positivt om alltting och låt inte tungsinnet få råda.

Hur man behandlar tankarna i sitt inre får direkt konsekvenser på ens humör.

Jag själv hade depressiva SSRI preparat för bara någon månad sedan.

Jag har numera slutat med dessa för den enda hjälpen mot tungsinnet och att allt det dåliga som ligger latent inom mig, som kommer upp till ytan när man mår mindre bra, är att tänka positivt.

Detta är något av vad jag fattat kan vara kognitiv betende terapi.

DVS, endast tänk i positiva banor så löser sig dina problem.

Gör detta på djupet och låt inte något hindra dig.

Är du skyldig någon något, så gå till den personen och be om förlåt och ge den det du är skyldig eller gottgör på annat sätt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • lotta
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #34172 av lotta
Svar från lotta i ämnet antidepressiva mediciner
Litium funkade inte på mig. Zyprexan hjälper mig men ofrånkomligt är ändå att ca var tredje månad ändå drabbas av denna depression som oftast inleds av hypomani. Förr var jag ständigt manisk eller deprimerad.

Jag är ändå nyfiken på vad ni som får antidepressiva tycker om er medicin kombinerat med era andra mediciner. Att tänka positivt vet jag också fungerar men när man är så djupsinnig och nedstämd så kan man behöva hjälp på traven att orka tänka positivt.
Mer
18 år 1 månad sedan #34173 av Nissegossen
Hej Lotta! Det enda råd jag kan ge dig från mig är att begära få KBT.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 1 månad sedan #34177 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet antidepressiva mediciner
I RSMH:s tidning Revansch! senaste nummer handlade det om bipolär sjukdom. De skrev att en epilepsimedicin Lamictal skyddar mot depressioner vid bipolär. Annars har Zyprexan också en viss anttidepressiv effekt.