Citat från läkare/patienter

Mer
8 år 6 månader sedan #777122 av MsTibbs
Var på föreläsningar idag, bla om läkemedelsberoende. Psykiater berättade om patient som sagt:

"Förr åt jag Sobril, men det har jag slutat med. Numera äter jag bara oxazepam!"
--- Patient dåligt påläst
Mer
8 år 6 månader sedan #777130 av Richard
Jag träffade en ortopedläkare när jag hade brutit benet. Han är (ö)känd för att inte skriver ut någon stark medicin. En AT-läkare sa att jag kunde gå lätt med benet. Men ortopeden sa att jag hittat på det själv. Efter en röntgen så blev det så här.
-Nu har du tur! Skruven är hel!
-Kan jag få nått mot smärtan?
-Javisst, Panodil!
-Nä, det har jag hemma det hjälper inte.
Ja, tro fan inte att du får nått starkare! Du kan gott ha ont, så är du mer försiktig med benet!
Mer
8 år 6 månader sedan #777139 av Nissegossen
Det var pappa apotekaren, han behövde lämna apoteket och bad sonen ta hand om kunderna. Det kom in en dam och ville ha hostmedicin. Hon fick en flaska och gick därifrån efter att ha tagit en klunk. Då kommer pappan in och frågade honom vad hon ville ha. Pojken sade att hon ville ha hostmedicin och pappan frågade vad gav du henne. En flaska ricinolja! Är du inte riktigt klok sade pappan? Jo, se nu håller hon sig i lyktstolpen där borta och vågar inte hosta.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Frankie
  • Besökare
  • Besökare
8 år 6 månader sedan #777144 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Citat från läkare/patienter
När jag pratade med en annan patient, senast jag var inlagd, så sa hon:
Alla människor är psykiskt sjuka idag, mer eller mindre.
Det tyckte jag lät vettigt.
Mer
8 år 6 månader sedan #777148 av MsTibbs
Jag bär tiara och har velat bli polis, men psyke skickat brev till polisen och militären att jag inte får ha vapen. En förvirrad gammal man sken upp för några sekunder och sa till mig:

"Du är fin i krona, fastän du inte blev polis." :)
Mer
8 år 6 månader sedan #777149 av Geta
Svar från Geta i ämnet Citat från läkare/patienter
En psykiatriker sa till mig att de flesta män är autistiska, när jag frågade om
jag kunde ha en släng av Aspergers.