Citat från läkare/patienter

Mer
8 år 6 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #777177 av Utomjordingen
En psykiatriker sa till mig en gång: -"Du kan aldrig bli frisk för du har aldrig varit frisk så du kan egentligen inte veta vad som är friskt och sjukt."

En distriktsköterska sa en gång: -"Vi skulle ha tagit dig redan när du var barn så hade det inte behövt gå så långt."

Chefen på psyke avdelningen på mentalsjukhuset åren 1990-1992 sa att jag är sjukast av alla patienter på avdelningen.

Överläkaren sa till mig en gång: -"Rymmer du så blir du offentlig efterlyst!"

Psykologen har sagt: -"Det är din verklighet och inte min!"

En vårdare sa: -"Vi ska försöka hjälpa Dig att ta bort Aliens från dina tankar så du kan tänka på annat nu när du är inlagd."

En annan vårdare sa: -"Du kanske ska sluta med Illuminati korten för att få distans!"

En distriktsköterska sa till mig en gång så jag tog illa vid mig: -"Sjukhuset är ingen sovplats!"

En vårdare sa: -"Det här är inget hotell om du tror det!"

Sen har väl en och annan vårdare gapskrattat åt mig för dom tyckte det var roligt med mig fast jag själv inte tyckte det.

Sen har jag hört en massa fördomar om mig även från vårdarna. Jag vet varför dom har det!

Ja, jag har hört en massa fler saker om mig... .

Sen har jag min mamma som såg till att jag blev tvångsinlagd våren 1990 och blev utskriven 1992 sagt att jag inte alls är psykisk sjuk. Så hon har också en viss tendens att mobba mig med!

När jag blev tvångsinlagd första dagen så skrek en anhörig till överläkaren om mig: - Kapa av hans armar och ben för allt är hans fel!
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
8 år 6 månader sedan #777215 av idefix
- Psykiater: "Du har en lindrig schizofreni!"
- Jag: "Varför måste jag då äta medicin?"
- Psykiater: "..."

:(
Mer
8 år 6 månader sedan #777234 av Utomjordingen
Mitt X som jobbade på den avdelning där jag var tvångsinlagd på mentalsjukhuset kunde berätta för mig hur vårdpersonalen kunde skratta och prata elaka saker om mig inne på personalrummet.
Mer
8 år 6 månader sedan #777247 av wasp
Svar från wasp i ämnet Citat från läkare/patienter
Läkare: Sköts i hemmet av maken som är löjtnant!
Mer
8 år 6 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #777251 av Utomjordingen
En vårdare sa till en annan vårdare om mig: -"Hur kommer det sig att han kan bo där i centrala staden?" Den andra vårdare sa: "Det var tur!"

När det egentligen handlade om att jag manipulerade så att jag kunde bo här. Drog till med en vit lögn och sa att jag jobbade så därför fick jag bo här i omårdet! Detta hände år 1995!

En annan vårdare sa till mig: -Du har för dyr lägenhet!

Det var när jag bodde ensam här! Idag bor jag med en kvinna så vi har en gemensam inkomst.

Min mamma sa när jag var utsatt och sårbar för jag hade just blivit utskriven och hade ingenstans att bo. - Du ska inte tro att jag hjälper dig!

Det var innan jag flyttade hit!

Den här tråden skulle handla om Citat från läkare/patienter. Ber om ursäkt men jag tycket det kunde vara citat lite av varje som har med psykiatrin att göra.

En vårdare ta till mig: -"Ta av Dig dina djävla öronproppar!"

En annan vårdare skrek: -"Var fan är Alexander!"

En vårdare sa: -"Tar du inte av Dig öronpropparna så får du inte spela biljard!"

Detta hände åren 1990-1992 på mentalsjukhuset!

Jag var inlagd och skulle spela - gjorde en kupong som jag var på väg att lämna in till kiosken/affären. Men så sa en vårdare att jag inte får det för jag har ingen frigång! Hade jag fått lämna in spelkupongen så hade jag vunnit runt 40 tusen kronor. Då sa han vårdaren sen: - "Du hade ändå bara spelat bort dom vinst pengarna!"

En vårdare sa: -"Från och med idag är all spel om pengar förbjudet på avdelningen!"

Det var efter att jag hade vunnit på kortspel utav en äldre patient runt 50 tusen kronor eller vad det var som han inte betalade. Personalen förbjöd honom att betala till mig.

P.S. Vårdarna (ja, även chefen på avdelningen) och jag spelade också om pengar på biljard fast bara om små summor!

Hände på mentalsjukhuset åren 1990-1992.

En vårdare sa till henne: -"Kan inte du och Alexander bli ihop?" Hon patienten sa: -"Nä, han är så himla omogen!"

Samma kvinnliga patient frågade en vårdare: -"Varför får Alexander bli utskriven och inte jag?" Vårdaren sa: -"Det är för att han har skött sig hela tiden!"

Hände åren 1990-1992 på mentalsjukhuset när jag var runt 20 år gammal.

Psykologen höll föredrag om patientutbildning. Hon pratade bland annat om arbetsförmedlingen. Jag avbröt och sa: - "Vi psyke sjuka här på avdelningen har väl ingen chans att komma in på arbetsmarknaden." Psykologen sa bara: - "Ja, det är nog så!"

Min granne i närheten (andra sidan gatan) sa en gång om mig till en annan: - "En sån som han kan väl inte komma in på arbetsmarknaden?" Den andre sa då: - "Inte en chans!"
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
8 år 6 månader sedan #777303 av krokus
Samtalskontakt/mentalskötare: Har du provat den där Google? Han är jättebra.
Detta var år 2009...