Snart 6 mån med Peratsin/Trilafon

Mer
7 år 9 månader sedan - 2 år 9 månader sedan #830058 av Nissegossen
Har stått på Trilafon injektioner sedan 1980 och haft depå neuroleptika sedan 1974

En liten fundering, står man tillräckligt länge på medicinen är huvudet tomt då? :angel

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 2 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
7 år 9 månader sedan #830087 av Admin1
Nej, men hjärnvolymen minskar. Jag skulle idag inte använda Trilafon utan bara nyare preparat.
Mer
7 år 9 månader sedan - 2 år 9 månader sedan #830124 av Zoidar

Nissegossen skrev: En liten fundering, står man tillräckligt länge på medicinen är huvudet tomt då? :angel


Har du provat skaka på huvudet Nisse. Om du höra något som rasslar till så är det hjärnan. :D

Jag gillar trilafon. Det är den medicin som jag fått minst biverkningar av.

Nissegossen skrev: Höga doser och medicin med för hög styrka, ja, då köper man en tablettdelare på Apoteket.


Provade dela en 8mg, det gick bra! :tummenupp

Ni som tar trilafon/peratsin, vilken dos ligger ni på?

Körde igång en omröstning ... Bättre sent än gammal kaviar

Anchored in Christ ✟

Last edit: 2 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
7 år 9 månader sedan #834404 av notwoodstock
Jag har 20 mg varannan dag, och 16 mg varannan. Och har också 2 st 2 mg tabletter i reserv per dag, om jag är rädd att hamna på sjukhus.
Mer
7 år 9 månader sedan #834429 av Zoidar
Tack notwoodstock! Vet du var dosen brukar ligga? Blir du hungrig eller trött av den?

Anchored in Christ ✟

Mer
7 år 9 månader sedan #834437 av notwoodstock

zoidar skrev: Tack notwoodstock! Vet du var dosen brukar ligga? Blir du hungrig eller trött av den?


Jag hade mindre när jag jobbade, för 20 år sedan. 12 mg, eller vad det kan ha varit.

Jag tror inte aptiten påverkas för mig, men varannan dag är jag tröttare. Därför har jag förut haft det bra de dagar som jag har lägre dos - just nu är det lite konstigt?