Kombinera Abilify med 60 milligram Ziprasidon.

Mer
7 år 4 månader sedan #876600 av Lelle
Jag kan inte ta en 80 milligram kapsel för då somnar jag på den tvärt. Men 60 milligram fungerar, det får mig lugn neddämpad, det har lugnande effekt. Till saken hör också att det hade antipsykotisk effekt.

Saken är det att det fungerar inte helt på Abilify och jag blir upprymd på den, pigg men även antipsykotiska effekten är inte helt önskvärd. >Och den, abilify lindrar inte min ptsd.

Får ta lergigan men den är bara lugnande och saknar antipsykotisk effekt. Zeldox var lugnande men har även antipsykotisk effekt tillskillnad från lergigan. Zeldox skulle även lindra PTSD sägs det. Jag har PTSD! Jag tror inte min lergigan riktigt lindrar ptsd:n.

Men kan dessa tas samtidigt verkligen?

Hittade det här:
[url:3fwho3jj]https://www.drugs.com/drug-interactions/abilify-with-geodon-233-109-2330-1540.html[/url:3fwho3jj]

Det fick att det kan kanske ibland kombineras. Hur ser ni på det. Vore intressant att veta vad Admin har att säga. Jag gör inget nu dock. Jag går endast kanske vidare med det till läkaren.
Mer
7 år 4 månader sedan #876604 av Lelle
www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1277026/

det är den jag undrar lite över. Personer med PTSD blev förbättrade som fick Ziprasidon.

Min Abilify har inte hjälpt mot min Ptsd.
Mer
7 år 4 månader sedan #876623 av Lelle
uppdatering: fick röst-hallucinationer nyss. ringer kvälls teamet. nånting måste ju göras.
Mer
7 år 4 månader sedan #876629 av IngeF
Jeg har den slags hver kveld. Har vendt meg til det, og bryr meg ikke så meget om det. Henter meg alltid inn selv.
Mer
7 år 4 månader sedan #876631 av Lelle
Om jag tolkade det rätt får du varje kväll röster och vant dig vid det och bryr du inte om det längre och hanterar det. Ok! men röster är inget jag vill gå runt med att ha.

Det kanske är mitt posstraumtiska stressyndrom som framkallar de här hörselhallucinationerna? isåfall är det inget farligt. Men jag vill inte ha det.
Mer
7 år 4 månader sedan #876748 av Admin1
Självhjälpsråd brukar ha effekt mot röster, men man kan få testa olika råd, men nästan alltid brukar minst ett råd fungera. Här finns ett test hur stora problem med röster du har och olika självhjälpsråd.
[url:18uggpij]http://www.viska.se/sjalvhjalp/312-sa-motverkas-roester[/url:18uggpij]