Läkemedel mot hunger pga Zyprexa

  • MaxMin
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 5 månader sedan #878726 av MaxMin
Det ska finnas ett läkemedel som jag har läst om i nyhetsbrevet runt augustimånad som hämmar hunger och sötsugskänslor vid behandling av Zyprexa. Kan för allt i världen inte komma på vad det heter. Vet att det har något med mättnadskänslor och HT-5 receptor att göra. Uppskattar snabbt svar. SSK ringer snart igen.

Ett alternativ är att gå över till Invega påstår de. Hur är det med hungerskänslorna på den?

Detta är helt barockt. Jag började med låg dos Zyprexa, 2,5 mg, 9/11 och har redan gått upp runt 5 kg. Självklart beror det på ökat kaloriintag, men jag vet inte hur jag ska hantera det.

Det är jävla piss att behöva dessa mediciner i perioder eller permanent och behöva utstå sådana här biverkningar.
Mer
7 år 5 månader sedan #878728 av Lelle
men glöm inte att Vissa naturpreparat kan hjälpa också. Som tillexempel om du tillsätter Krom. Krom Bidrar till en normal ämnesomsättning
och underhåller en normal blodsockernivå.

du kan även prova tillsätta Irvingia gabonensis , . Många vetenskapliga studier har kommit fram till att frukten hjälper till vid viktminskning genom att stötta känsligheten för leptin. Leptin är ett hormon som spelar en stor roll när det gäller att styra kroppens energiintag och -åtgång, inklusive aptit och hunger.

även betaglukan, Hoodia Gordonii och Gymnema Sylvestre kan hjälpa. Det finnas i vissa naturpreparat.

-
Jag vet inte hur du tänker kring det. Men om du vill få tips på vilka preparat som har det, så tveka inte och fråga mig.

-
jag tror annars admin kan ge bra svår på frågorna!!
Mer
7 år 5 månader sedan #878730 av Lelle

MaxMin skrev: Ett alternativ är att gå över till Invega påstår de. Hur är det med hungerskänslorna på den?



Invega har halverad viktuppgång jämfört med Zyprexan. Men, En del går även upp på invega.
Mer
7 år 5 månader sedan #878731 av Lelle

MaxMin skrev: Det ska finnas ett läkemedel som jag har läst om i nyhetsbrevet runt augustimånad som hämmar hunger och sötsugskänslor vid behandling av Zyprexa. Kan för allt i världen inte komma på vad det heter. Vet att det har något med mättnadskänslor och HT-5 receptor att göra. Uppskattar snabbt svar. SSK ringer snart igen.


syftar du på den här: www.viska.se/nya-lakemedel/6673-vertisan...ktuppgang-av-zyprexa
  • MaxMin
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 5 månader sedan #878733 av MaxMin
Svar från MaxMin i ämnet Läkemedel mot hunger pga Zyprexa
Ok, tack för tipsen. Strikt LCHF kost hjälper också. Typ 8 gram kolhydrater om dagen. Funkar för mig, går till och med ner i vikt trots Zyprexabehandling, men jag vet inte om det är rätt strategi just nu för jag har fått andra hälsoproblem också pga av tidigare behandling som måste komma före mina psykiska så länge de inte innebär att jag är en fara för mig själv eller andra. Inget av det är jag nu, men jag har saker att göra och jag kan inte springa runt halvmanisk och gränspsykotisk och ha mina tankar på alla ställen förutom i huvudet.
Mer
7 år 5 månader sedan #878734 av Lelle
du har länken till det som du efterfrågade i början av trådstarten.