Jag blev inte lurad av Otsuka som andra blev.

• Okinon
  • Okinon Profilbild Författare till inlägg
  • Hedersmedlem
  • Hedersmedlem
Mer
22 dec 2016 15:05 #889815 av Okinon
Vad i h*lvete snackar de om? 7 % eller vad det var får viktökning?

Nej. Vid oberoende klinisk studie fick 45 % viktökning med abilify. (den var 12 veckor lång)

*45 % fick viktökning med abilify!

*23 % fick viktökning med Zeldox
och 32 % med Seroquel.

Källa:[url:1i2ksp0k]http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25151200[/url:1i2ksp0k]
[url:1i2ksp0k]http://www.researchgate.net/publication/264986041_Comparison_of_metabolic_effects_of_aripiprazole_quetiapine_and_ziprasidone_after_12_weeks_of_treatment_in_first_treated_episode_of_psychosis[/url:1i2ksp0k]

Det finns sorgliga människor som lät sig luras av Otsuka och deras propaganda! Otsuka är rena Lögnare och bedragare... De påstår att den inte ger viktökning sen får man studier som visar på att den ger. Lögnare :twisted:

jag gillar inte när de ljuger kring det här!

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Okinon
  • Hedersmedlem
  • Hedersmedlem
Mer
22 dec 2016 15:10 #889819 av Okinon
lögnare....! de borde stämmas för man ska aldrig ljuga om viktfrågorna! Men otsuka har nog mycket pengar!

Mer
23 dec 2016 15:27 #890065 av Admin1
Det var nyinsjuknade. Möjligen kan en del av dem varit ungdomar, som får större viktökning än vuxna. Men det krävs minst 3 olika undersökningar för att vara säker.

• Okinon
  • Hedersmedlem
  • Hedersmedlem
Mer
25 dec 2016 17:24 #890547 av Okinon
Ok jag gjorde denna tråd när jag var arg... jag var borta från forumet nu några dagar för samla mig

om det var nyinsjuknade så var det ju isåfall såklart katergorin yngre personer, iallafall inte gamla , de flesta insjuknar väl i åldern mellan 15-25 första gången.

• Okinon
  • Hedersmedlem
  • Hedersmedlem
Mer
25 dec 2016 17:26 #890548 av Okinon
jag tycker det är mycket konstigt! att den isåfall bara ger uppgång på yngre, är man inte samma person sen när man är äldre =? skulle tex jag när jag blivit äldre sen inte längre få uppgång med aripiprazol ?

Mer
26 dec 2016 12:52 #890731 av Admin1
Hjärnan hos tonåringar skiljer sig från vuxna, så det finns en klar skillnad. Psykiska symptom är också diffusa för tonåringar och klarnar vid 20 års åldern. Kan inte minnas att någon annan än du gått upp i vikt av Abilify. Blev du väldigt trött av Abilify?

Mer
26 dec 2016 13:00 #890738 av Geta
Frontalloberna är inte färdigutvecklade förrän vid 25 års ålder. Det är där förståndet sitter.

• Okinon
  • Hedersmedlem
  • Hedersmedlem
Mer
26 dec 2016 14:03 #890757 av Okinon

Admin1 skrev: Hjärnan hos tonåringar skiljer sig från vuxna, så det finns en klar skillnad. Psykiska symptom är också diffusa för tonåringar och klarnar vid 20 års åldern. Kan inte minnas att någon annan än du gått upp i vikt av Abilify. Blev du väldigt trött av Abilify?

tvärtom, blir pigg och rädd för att sova.

Pigg och viktökning.
Men måste ändå erkänna att abilify biter bra på mig, blir väldigt frisk men uppgången i vikten blir för stor. Annat med abilify är att går över min personlighet och ibland deprimerad. har också PTSD tendenser, ibland svänger mitt mående fort och kraftigt så vissa nästan undrat om det är bipolär...

en på mitt förra jobb hade abilify, han slutade med den för folk kände inte igen honom hur han var, den påverkade hans personlighet med

Likartade ämnen

Trådens ämneRelevansDatum för senaste postning
Jag har Jag har inte Jag är4fredag, 19 juli 2019
Jag har mixtrat med varenda medicin jag har! Jag mår inte bra!3tisdag, 11 juni 2019
klarar inte detta..orkar inte..vill inte..3fredag, 20 oktober 2006
Jag blev så lurad idag... :)3onsdag, 04 juni 2014
Jag kommer inte att leva länge till om jag inte skärper mig3tisdag, 06 december 2016
Sidan laddades på: 0.268 sekunder