Jag blev inte lurad av Otsuka som andra blev.

Mer
7 år 3 månader sedan #889815 av Lelle
Vad i h*lvete snackar de om? 7 % eller vad det var får viktökning?

Nej. Vid oberoende klinisk studie fick 45 % viktökning med abilify. (den var 12 veckor lång)

*45 % fick viktökning med abilify!

*23 % fick viktökning med Zeldox
och 32 % med Seroquel.

Källa:[url:1i2ksp0k]http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25151200[/url:1i2ksp0k]
[url:1i2ksp0k]http://www.researchgate.net/publication/264986041_Comparison_of_metabolic_effects_of_aripiprazole_quetiapine_and_ziprasidone_after_12_weeks_of_treatment_in_first_treated_episode_of_psychosis[/url:1i2ksp0k]

Det finns sorgliga människor som lät sig luras av Otsuka och deras propaganda! Otsuka är rena Lögnare och bedragare... De påstår att den inte ger viktökning sen får man studier som visar på att den ger. Lögnare :twisted:

jag gillar inte när de ljuger kring det här!
Mer
7 år 3 månader sedan #889819 av Lelle
lögnare....! de borde stämmas för man ska aldrig ljuga om viktfrågorna! Men otsuka har nog mycket pengar!
Mer
7 år 3 månader sedan #890065 av Admin1
Det var nyinsjuknade. Möjligen kan en del av dem varit ungdomar, som får större viktökning än vuxna. Men det krävs minst 3 olika undersökningar för att vara säker.
Mer
7 år 3 månader sedan #890547 av Lelle
Ok jag gjorde denna tråd när jag var arg... jag var borta från forumet nu några dagar för samla mig

om det var nyinsjuknade så var det ju isåfall såklart katergorin yngre personer, iallafall inte gamla , de flesta insjuknar väl i åldern mellan 15-25 första gången.
Mer
7 år 3 månader sedan #890548 av Lelle
jag tycker det är mycket konstigt! att den isåfall bara ger uppgång på yngre, är man inte samma person sen när man är äldre =? skulle tex jag när jag blivit äldre sen inte längre få uppgång med aripiprazol ?
Mer
7 år 3 månader sedan #890731 av Admin1
Hjärnan hos tonåringar skiljer sig från vuxna, så det finns en klar skillnad. Psykiska symptom är också diffusa för tonåringar och klarnar vid 20 års åldern. Kan inte minnas att någon annan än du gått upp i vikt av Abilify. Blev du väldigt trött av Abilify?