Hur skönt blir det att ta medicin tillsammans med alkohol?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 1 månad sedan #903077 av Fantasio
Jag tar mitt Clozapine tillsammans med alkohol och det går bra. När polisen skjutsade mig till avdelningen hade jag bara tagit Zopiklon tillsammans med alkohol. Ibland verkar det som att toleransnivån sänks. Benso blandar jag aldrig med alkohol, det har bland andra Nissegossen lärt mig. Jag upplever det att alkoholen ibland slår som en slägga i bakhuvudet.
Mer
7 år 1 månad sedan #903101 av Lelle
dricker aldrig samtidigt som jag står på neuroleptika
Mer
7 år 1 månad sedan #903255 av Admin1
Alkohol tillsammans med antipsykotika göra att man lättare blir sömnig och man kan lättare somna.
Mer
7 år 1 månad sedan #903257 av Drummer
Apropå Jockes önskan att få Solian! Kan man dricka alkohol på den medicinen ibland Admin?
Mer
7 år 1 månad sedan #903309 av Nissegossen
En sommar innan jag blev sjuk och det var en sommar med arbete utanför Uddevalla, där vi simulerade hejar pålning. Ofta sov jag över i den husvagnen som vi disponerade och en gång när jag kom till Göteborg tog jag mig till Avenyn.

På en tvärgata på andra sidan avenyn nära Valand och steppade in på Restaurang Kometen och jag åt Ungersk Gulasch med semmelknödeln och tog en lättöl, blev snurrig i huvudet, det brukar jag inte bli, men just då hade jag haft ett längre stopp från alkoholen, så, visst det kan snurra till på ett glas eller två bubbel om man inte har för vana att dricka alkohol.

På den tiden hade de förövrigt fått en sydd tavla som hängde på väggen som ett litet tack från en Chalmersstudent då de ofta på den krogen sponsrade en del chalmerister som fått stipendium från krogen och fick äta sig mätta där.

Numera äger Mannerström den restaurangen. Nu är det många år sedan jag satt på den krogen till sent på nätterna och vi festade vidare på samma illegala klubbar som folk som jobbade på krogarna runt om i stan.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 1 månad sedan #903310 av Drummer
Gick ni till Strippklubbar Nisse! Tog du ngn Tabledance med ngn tjej?