Hur behåller ni vikten och inte dör i övervikt?

Mer
7 år 1 månad sedan #910441 av Nissegossen
Javisst lider jag av lite för många kilon på kroppen. Det är ett problem för att jag får köra ned skjortan i byxorna när jag är ute.
Jag får göra ett nytt hål i livremmen så byxorna blir tajtare mot midjan. eller köpa större skjortor, hemska tanke köpa nya skjortor. Jag har en läder håltagare som är till för jobbet, men har inte kommit mig för att göra det. Det är som vanligt den exekutiva förmågan som ställer till det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 1 månad sedan #910444 av Recard2016
Jag motionerar, äter hälsosammt o gymmar. Ligger på exakt 65 kilo, vilket läkaren för några år sedan då jag var underviktig sa vore min idealvikt.
Mer
7 år 1 månad sedan #910570 av cecilia76
Hkboy, bor du hemma eller hos föräldrarna?
Måste säga att arton låter lite tidigt för bädden:-) ?
Mer
7 år 1 månad sedan #910616 av memphis
För att undvika en katastrof brukar jag inleda ett viktminskningsprojekt när jag når hög vikt. Och jag ser till att gå ner även om det innebär lite mat bara 2 ggr/dygn. Men det är inte bra med stora skiftningar i vikten hela tiden upp o ner. Jag är trött på det o önskar att min vikt blev stabil. Allt detta satte zyprexa igång. Äter den inte sen många år. Lithium äter jag o det har också ställt till det med ämnesomsättningen.