Hur lång tid tar det för Cisordinol?

Mer
7 år 1 månad sedan #910369 av Sjukihelahuvudet
Hej, förlåt om det redan finns en sån här tråd men jag kunde inte hitta någon.

Jag blev för lite över en månad sedan insatt på cisordinol tabletter 4 mg per dag, sedan två veckor senare höjdes det till 30 mg per dag som jag fått sedan dess fram tills i tisdags då jag fick byta till cisordinolinjektioner. Tabletter fungerade jättebra på mig, mina vanföreställningar försvann och även rösterna. Men nu är de tillbaka. Jag mår fruktansvärt dåligt.

Så min fråga är helt enkelt hur lång tid det tar för att sprutan ska börja verka? Tar det några dagar eller borde den redan ha börjat verka?

Tacksam för svar!
Mer
7 år 1 månad sedan #910386 av Melun
Den borde ha börjat verka. Det kan vara att du fått för låg dos initialt för att bryta problemen. Ja får 1ml 200mg varannan vecka och fungerar bra på det.
Mer
7 år 1 månad sedan #910416 av Admin1
Depåinjektioner är svåra att ställa in dosen på. Kan nog ta 3 månader innan det är dosjämnvikt.
Mer
7 år 1 månad sedan #910446 av Nissegossen
Hej och välkommen Sjukihelahuvudet

Ingen fara grabben, komplettera med tabletter, du får komma överens med behandlande läkare att han förutom injektioner även att du också har tabletter. Förövrigt är den en gammal medicin med mycket biverkningar. Den gick på 70-talet under namnet "Sitta såsom på nålar" och det är egentligen en skit medicin och den gav så mycket spring i benen så att de som stod på den bokstavligen sprang fram och tillbaka i korridoren de hade Megadoser med Cisordinol . Läkaren hade dispens från socialstyrelsen att ge högdos behandling av bla Cisordinol.

Mot biverkningar bör man ha tillgång till akineton vid behov. Det står massor av trådar med akineton på viska om du gör ett sök.

Jag har numera Trilafon injektioner med dosen 0,7 ml(108mg/ml)

Har aldrig haft cisordinol själv. Dock har jag ju sett andra på den inlagd på avd

Jag har Peratsin i tablett form för att komplettera med då jag behöver ha dem hemma om jag märker att jag behöver mer medicin någon gång ibland.

Det går att genom att ta ett blodprov och där mäta halten av medicin i blodserum och där kan läkaren se om du ligger inom det "terapeutiska fönstret" för att se hur han skall höja/sänka dosen på injektionerna.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 1 månad sedan #910459 av Sjukihelahuvudet
Tack!

Jag har akineton mot biverkningar, men har inte känt av några sedan jag slutade med tabletter och fick sprutan. Men tabletterna gjorde så att jag skakade som tusan, därav fick jag akineton. Jag kanske får lägre dos nu med injektioner istället? Vet inte doseringen.
Mer
7 år 1 månad sedan #910677 av Admin1
Det tar tid att ställa in rätt dos med injektion. Du får ha lite tålamod.