Är du mindre intelligent nu när du tar medicin?

Mer
7 år 3 veckor sedan #911482 av memphis
Nä, jag har samma intelligens men är kanske inte så rappkäftad. Var jag kanske inte innan medicinet heller. Hoppas inte. Tycker inte om aggressiva diskussioner. Vill vara lugn o glad! Jag ska öva på att tänka till ännu längre innan jag pratar, som Dalai Laman gör :)
Mer
7 år 3 veckor sedan #911484 av Geta
Senast som jag var psykotisk var jag rent av korkad. Jag köpte en splitterny bil som jag
skulle ha att fly i om det blev krig. Då jag inte hade kört bil på flera år var jag skräckslagen
för att köra. Var tvungen att lämna tillbaka den. Förlorade 50 000 kr på affären.
Mer
7 år 3 veckor sedan #911485 av Zoidar
Oj då Geta! Det är sådant som kan hända oss alla. Konstigt att du inte fick alla pengar tillbaka, då du köpte den då du inte var "i dina sinnes förmåga" så säga.

Anchored in Christ ✟

Mer
7 år 3 veckor sedan #911486 av Inwatto
Tror inte heller intelligensen påverkas av medicinen, nä. Möjligen märker jag, när jag löser korsord, att hjärnan kommer med fler lösningsförslag när jag har uppehåll med medicinen. Vet inte om det hjälper mig eller stjälper mig i lösandet.

Man måste tänka på hela kedjan när det gäller intelligensen. När man har psykos eller sover för lite av annan anledning, kan man få hjärnskador. Dessa är ju kvar när man senare bromsar med medicin. Då är det inte medicinens fel att man saknar hästar i stallet. Vad jag vet, så är motion bra för det kan skapa nya hjärnceller. Så hopp finns!

Prata inte med hat i munnen!
Mer
7 år 3 veckor sedan #911487 av Geta
Tycker att jag blivit intelligentare sedan jag slutade jobba och inte längre är så stressad.
Har mer tid att tänka efter.
Mer
7 år 3 veckor sedan #911488 av Zoidar
Jag tror inte medicinen påverkar intelligensen, varken positivt eller negativt. Däremot kan man nog bli lite "seg" i huvudet, men det har inte med intelligens att göra.

Anchored in Christ ✟