Zyprexa, hur det har gått!

Mer
7 år 1 månad sedan #913329 av Lelle
Den 17 Januari 2017 var första gången jag tog Olanzapin i mitt liv.

Vid inledningen var abilify fortfarande kvar i blodet, men effekten från abilify försvann helt efter 1-2 veckor. Fick mycket lätt för att minnas saker från min barndom och från tidigare år, kunde minnas saker som jag aldrig tidigare kunnat minnas! Och det skedde när jag fick Olanzapin.

Den skärpte till min kognition!

Fick dock depression vid insättning av Zyprexa, men depressionen lade sig, försvann sedan.

Zyprexa gav ingen hunger, snarare tvärtom. Sedan 5 Mars dubblades dosen , när jag fyller på vid 1 dag med Zyprexa störs koncentrationen för den måste dock omfördela sig på nytt och ställa in sig med den nya koncentrationen och första timmen kan effekten vara sämre, men efter någon timme eller några timmar har den hittat en stabil omfördelning och det har åter igen mycket god effekt!!

Gick ner 10 kg!
Mer
7 år 1 månad sedan #913331 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Zyprexa, hur det har gått!
Biverkningar i början men som försvann sedan: Depression och ökad törst.

Biverkningar idag: något ökat saliv, sväljsvårigheter och ökad kroppstemperatur. I övrigt inga fler biverkningar.
Mer
7 år 1 månad sedan #913546 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Zyprexa, hur det har gått!
Hur hög kroppstemperatur har du?
Mer
7 år 1 månad sedan #913560 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Zyprexa, hur det har gått!
har inte kollat, men jag känner av att jag är varm
  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
7 år 1 månad sedan #913596 av lonely
Svar från lonely i ämnet Zyprexa, hur det har gått!
Ja jag hopper du finner ett sätt att må bra på! Det är det viktigaste!!! Keep up the good work!
Mer
7 år 1 månad sedan #913732 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Zyprexa, hur det har gått!
men alla går inte upp i vikt på den, mitt fd. boendestöd som jobbat på Beckomberga bland annat berättade att det är många kvinnor som får viktuppgång med zyprexa, vet inte hur bra det stämmer.

En till biverkning jag glömde ta med är att jag kan bli yr om jag reser mig upp för snabbt från en liggande ställning!