Varför jag slarvar med medicineringen

Mer
3 år 6 månader sedan #1289375 av Geta
Om du tog medicinen mer regelbundet och blev stabil, så kunde doserna minskas och du skulle då bli mindre trött, Fantasio.
Mer
3 år 6 månader sedan #1289379 av Nissegossen
Varför? Beprövad vetenskap säger annat. Om du tog fasta vad vetenskapen säger dvs ta medicinen så mår du bättre som den läkare som sade du skall ta den här medicinen och vi kan droga ned dig så du går som en zombie, men det är inte önskvärt, vi skall sänka medicinen så att du har kvar symptom kvar på din sjukdom, men får mer kvar utav ditt intellekt! Är inte det bättre än att må dåligt hela tiden och måste döva dig själv, med ett gift kallat benso?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 6 månader sedan #1289381 av memphis
De som klagar mest på sitt mående här på Viska, är exakt de som också väljer att slarva med medicinen. Vad har vi då att lära utav detta? Jo, att vill man uppnå ett hyfsat bra mående ska man ta medicinerna enligt ordination. Nissegossen tar medicinen som han ska och har i nte varit inlagd sen 1986 tror jag. Jag tar också medicinerna som jag ordinerats och har inte varit inlagd sen 2016. Samma med Geta, hon är klippan själv, och tar medicinen till punkt och pricka.

Lär dig av dina misstag Fantasio, och upprepa inte samma tabbe gång på gång som en idiot. Du säger att du är intelligent men det finns tecken som visar på motsatsen. Ta din medicin och lev glad och nöjd!
Mer
3 år 6 månader sedan #1289382 av Drummer
Jag får ta Stesolid 10 mg varje dag men det fungerar inte längre för kroppen vant sig vid dom. Benso är skit enligt mig. Man tar dom för man har ångest men när dom går ur kroppen så kan man få mer ångest än innan man tog dom.
Mer
3 år 6 månader sedan #1289384 av memphis
Du ska inte bara ta besso, utan även dina övriga mediciner Drummer. Annars kan du inte förvänta dig ett bättre mående.
Mer
3 år 6 månader sedan #1289387 av Lejonhjärta

Drummer skrev: Jag får ta Stesolid 10 mg varje dag men det fungerar inte längre för kroppen vant sig vid dom. Benso är skit enligt mig. Man tar dom för man har ångest men när dom går ur kroppen så kan man få mer ångest än innan man tog dom.


Det finns inga genvägar vid ångest, alltså. Det är inte bra att trycka ner massa känslor.