Varför jag slarvar med medicineringen

Mer
3 år 5 månader sedan #1289828 av Admin1

Drummer skrev: Jag slutade med Clozapine vid två tillfällen pga viktuppgång men mådde skit efter 2 veckor. Latudan jag har nu hjälper mig lite mot ångesten men det finns en deppighet att jag inte riktig lust att göra ngt.

Ofta kan det som verkar vara deppighet vara negativa symptom. Reagila har effekt mot negativa symptom. Med detta test som kan skilja mellan depression och negativa symptom.
www.viska.se/sjaelvtesterna/har-jag-depression
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 5 månader sedan #1290763 av Fantasio
Jag har hamnat helt snett med medicineringen. Fullt med apodospåsar på köksbordet, syrran blev förskräckt när hon kollade till min lägenhet vid senaste inläggningen. Slängde i mig innehållet i tre påsar nyss, tror jag fick i mig 300 mg Clozapine. Kände igen Sertralinet, för de är smala o avlånga. Vet inte hur mycket benso jag tagit idag. Jag känner ingen trötthet, jag måste ha medicin i mig för att kunna sova, så mycket vet jag. Jag ska försöka börja sköta mig.
Mer
3 år 5 månader sedan #1290786 av Nissegossen

ingrid64marie skrev: Seroquel eller Quetiapin ska trappas ner undan för undan. Minskade själv ner från 300 mg till 200 mg för några veckor sedan och det har gått bra igår kväll sänkte jag ner till 150 mg och det är för jag har under den tid jag tagit Quetiapin haft mycket myrkrypningar i benet och det bästa är nog minsta möjliga dos. Hoppas att det ska kunna fungera.


Quetiapine kan jag få sammanlagda biverkningar av kombinationen med Quetiapine och Trilafon då jag Enbart har Quetiapine för sömnen därför tar jag två tabletter Akineton på kvällen och Akineton kickar in efter en timme vilket också Quetiapine gör, vilket ger mig ro i kroppen nog för att sova. Quetiapine har jag endast för att få sömnen i nuläget 150mg. Samt sänkt dos på Trilafon då kroppen reagerar positivt så jag får naturligt stånd sexuellt på en lägre dos 0,6 mil istället som förut 0,7 ml men då utan stånd och därmed utan sex.

Detta efter många år i träda sexuellt, kunde inte få stånd och inget sex pga det. Har många ggr varit frustrerad då jag ju har min sexualitet rent psykiskt vilket hos en man med sexuella känslor har lusten men inte förmågan till tillfredsställelse. Otroligt grymt kan jag tycka att jämställa med psykisk misshandel. Quetiapine gör det möjligt att sova, vilket är A och O vid psykossjukdom får jag inte sömnen är det direkt en psykos och genom en lägre dosering på Trilafon helt nödvändigt för att kunna ha sex har jag kombinerat en lägre dos Trilafon med en högre dos Quetiapine enbart för att få den livsviktiga sömnen. Detta är i ett nötskal vad jag har varit ute för senaste tiden nu snart ett år i november.

Då vi började i en liten skala. Sexualiteten har sakta kommit tillbaka genom det men är nära vid psykos vilket jag får och också gått igenom en psykosunge. Vilket har hemma vid att jag skrikit till Psykiatrin här hemma. Det verkar i alla fall som ssk har fattat och kan vidarebefordra till min PAL (Patient Ansvarig Läkare)

Alltså det viktigaste är sömnen för mig. Att gå tillbaka till gammalt vägrar jag

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 5 månader sedan #1290806 av Admin1
Nissegossen,
Dina sexuella problem beror nog att du dricker för mycket alkohol, som kan orsaka impotens. Idag har du börjat dricka på morgonen, vilket är ett dåligt tecken. Du måste ha ett ganska allvarligt alkoholmissbruk, när du dricker på morgonen.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 5 månader sedan #1291013 av Fantasio
Jag umgås med tanken på att skippa medicinen ikväll, ska ju på restaurang imorgon och vill inte försova mig. Men nej, det är dumt. Säg att jag tar dem vid midnatt, morgonmedicinen inkluderad.
Mer
3 år 5 månader sedan #1291095 av Admin1
Du måste ta Clozapinet varje kväll för att kunna sova. Du får tvångsvård ofta för att du inte tar Clozapine. Du kommer att hamna på gruppboende om du inte sköter din medicinring.