Varför jag slarvar med medicineringen

Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1291437 av memphis
Jag brukar glömma kvällsmedicinen då och då trots dosett. Men jag märker det ganska snart eftersom jag inte kan somna och får abstinensbesvär.

Jag har injektion imorgon. Fördel att det inte går att slarva med det då! Men det bästa är att jag slipper biverkningar (från abilify).
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 6 månader sedan #1291500 av Admin1
Du kan ställa in en påminnelse via mobilen att ta medicinen ett visst klockslag:
support.google.com/keep/answer/3187168?c...form%3DAndroid&hl=sv
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 6 månader sedan #1291679 av Fantasio
Jag har nu tagit all medicin jag ska, förutom Nozzzinan. Nu kan ni inte skälla på mig.
Mer
3 år 5 månader sedan #1291849 av Richard
Jag slarvar ibland på morgonen, då jag glömmer lägga fram medicinen dagen innan (men vanligen har jag en dosett o då funkar det). Då ställer jag klockan 2 timmar innan jag ska gå upp, o slöar mig fram till medicinskåpet o tar bara det jag hittar, tar normalt 7 mediciner på morgonen, men orkar bara leta upp de 3 viktigaste, eftersom jag är så trött...
Mer
3 år 5 månader sedan #1291890 av Amandara
Jag glömmer i princip aldrig att ta mediciner, och har aldrig gjort. Däremot har jag valt att inte ta mediciner i perioder. När de inte funkat för mig och jag varit för rädd för läkaren för att ta upp det till diskussion - och jag har heller inte vetat vad jag kunnat förvänta mig. När jag fick haldol för 9.5 år sen förstod jag hur en bra medicin är. Alla tidigare antipsykotika mediciner har varit skit. En lustig sak är att när jag i våras satte ut 2 antidepp försvann mina självmordstankar, som jag haft varje kväll när jag lagt mig i många år. Besynnerligt. Nu händer det kanske en kväll i månaden som jag har självmordstankar. Its a blizz. Det kan oxå antidepp göra för en. Kan vara bra att vara medveten om.
Mer
3 år 5 månader sedan #1291898 av Lejonhjärta
Nej! Jag är bra på att minnas, men har ändå alarm på mobilen som hjälp. Den piper när det är dags att ta medicinen.