Efter tredje gången man får psykos så måste man ta medicin

Mer
7 år 3 veckor sedan #919079 av Geta
Efter sin tredje psykos inser man själv att man bör ta antipsykotika hela livet.
Schizofrena anses för pest. Inte får de jobba inom sjukvården.
Mer
7 år 3 veckor sedan #919111 av koi
Jag har bytt medicin 3 gånger för att jag slutat med den. Nu sa läkaren att jag får ha den en låååång låååång tid.
Mer
7 år 3 veckor sedan #919217 av Admin1
Efter en psykos kan man få sluta med antipsykotika om man varit utan psykossymptom i 1-2 år. Med mer än en psykos skall man vara symptomfri i 5 år innan det är aktuellt att försöka sluta med antipsykotika. Det är få som tillfrisknar, men vid 60 års åldern kan ofta antipsykotikadosen sänkas med 80 %. Vissa kan sluta med antipsykotika också då.
Mer
7 år 3 veckor sedan #919327 av Geta
Det tvivlar jag på. Jag har haft cirka 10 psykoser och har nu varit psykosfri i 12 år.
Läkaren har inte rekommenderat mig att sluta med antipsykotikan.
Mer
7 år 3 veckor sedan #919358 av Nissegossen
Jag vågar inte släppa medicineringen då tror jag att mitt liv är slut då. Som sagt alla på sjukhus överlever inte.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 3 veckor sedan #919390 av koi

733215 skrev: Du har haft en psykos och han sa att du måste ha medicinen i låååååååååång lååååååååååååååång tid framöver?


Nä. Jag blev psykotisk när jag slutade. Har lärt mig av misstagen. Har haft samma dos i 2 år nu tror jag. Tiden flyter ihop.