Ni som har testat alla mediciner, upplever ni att ert ps

Mer
4 år 8 månader sedan #1178056 av Richard
Jag mår bra, men är eventuellt lite övermedicinerad med;
375 mg Venlafaxin
225 mg Lyrica
3 mg Haldol
2 mg Iktorivil
120 mg Theralen
7,5 mg Imovane

Biverkningar jag har;
Trötthet
Svettningar
Problem med det sexuella
Lite stel i ryggen
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1178104 av Lelle

Admin1 skrev: Jag gjorde inte som alla andra att jag avbröt medicineringen utan jag har tagit antipsykotika hela tiden och därför klarat mig utan psykoser.


Varför dra alla över en kam? Vad vet du om ifall människor tar sin medicin eller inte? Finns säkert många som inte avbrutit sin medicinering någonsin! Det var inte bara du! Översittarfasoner.
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Lelle.
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1178148 av Cider

Admin1 skrev: Tror inte att folk blir knäckta av biverkningarna. Enligt Psykosregistret får bara 1 % allvarliga biverkningar, 8 % medelsvåra och 14 % lindriga. Majoriteten har inga besvär alls.
www.viska.se/information/statistik


Men det är väl uppskattningar av biverkningar läkare gjort och inte patienterna själva?

Läkare kan bestämma att mediciner och behandlingar funkar bra och sedan rapportera det till olika register medan patienter kan vara av annan åsikt.

Biverkningar kan en läkare klassa som milda men för en patient kan de vara en katastrof om de påverkar ngt som betyder mkt för en och som man inte längre kan göra. Då blir de milda biverkningarna svåra för den som ska leva med dom i sin vardag..
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Cider.
Mer
4 år 8 månader sedan #1178187 av Geta
Jo, patienter kan bli knäckta av biverkningarna.
Mer
4 år 8 månader sedan #1178195 av krokus
Jag håller med hkboj! Jag har blivit psykotisk trots Abilify + Risperdal. Under den tiden var jag mycket stressad över mitt jobb, men tog medicinerna som jag skulle. Jag hade även Imovane till natten. Det finns säkert fler än jag som blivit psykotiska trots medicin.
Mer
4 år 8 månader sedan #1178240 av Admin1
Det är 60 % som avbryter medicineringen med antipsykotika, men det är vanligt för andra läkemedel också. Troligen kommer nyinsjuknade får depåinjektioner, eftersom avbrotten är då bara 20 %. Det är 80 % som accepterar depåinjektioner.