Nu ska jag trappa ner min Iktorivil!

Mer
7 år 1 vecka sedan #924285 av Richard
En tråd på Flashback, fick mig att bli motiverad på allvar att trappa ner min Iktorivil. Jag har ätit 4 mg i ca 15 år, o innan dess andra benzo i runt 2 år. Har tänkt på det länge, men av bara vana har jag alltid tagit 2 st 2 mg:s tabletter. Jag gör det på egen hand. Jag vill ha kvar de, men bara att ta vid behov.

De går att dela i 4 bitar, så ikväll tar jag bort 0,5 mg, o går på 3,5 mg ett tag en period framöver, för att så småningom minska ytterligare. Har satt upp en stor lapp på medicinskåpet;
OBS!
Trappa ner benzo!
Mer
7 år 1 vecka sedan #924464 av Admin1
Starkt gjort av dig. Om du får abstinens gå tillbaka till tidigare dos utan abstinens och sänk långsammare. Jag tillhör minoriteten här som inte använt benso.
Mer
7 år 1 vecka sedan #924590 av Richard
Tack!

Jag varierar lite mellan 3 o 3,5 mg till att börja med. Iktorivil finns i 0,5 mg's tabletter också, o dom går också att dela i 4 bitar, så man kan få väldigt lite i en kvarting, 0,125 mg. Ska be läkaren skriva ut en sån burk om det skulle bli problem.
Mer
7 år 1 vecka sedan - 4 år 2 månader sedan #924600 av Richard
Jag gör ett diagram i Excel:

Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
7 år 6 dagar sedan #924952 av Undrande
Du kan nog prova att ta 2 mg. Försök behålla 2 mg pillsen. Enligt min inte så ringa erfarenhet är de bättre än 0,5, dessutom smakar ju 2 mg mint. Och de små har bara en skåra, det spelar ingen större roll om du höftar lite. Jag delade för läänge sen 5 mg Nitrazepam i sex delar och tog på dagen.

Var inte rädd för att dra ner rätt drastiskt men du bör tona av totaldosen. Mår du bra en dag kan du ta mindre, behövs det tar du mer. Du kanske har blivit vuxen.. :P
Mer
7 år 6 dagar sedan #925052 av Richard
Jo, jag har blivit inspirerad av ett nedtrappningsschema som jag fick en gång, men det är för komplicerat att skriva det. Det skulle ha varat i över 2 år (det var i.o.f. med Sobril), fast det skippades efter några månader. Men det var lite hoppande i doserna men ändå lite nedåtgående. Jag har inte planerat nått direkt nedtrappningsschema, men hoppas att medelkurvan kommer att luta nedåt i slutet av månaden!