Nu ska jag trappa ner min Iktorivil!

Mer
6 år 10 månader sedan #942327 av Admin1

Undrande skrev: Mja, hur ofta provas det då? Götsche sa att 8% av förskrivningarna verkade vara motiverade men att en fråga var om inte benz kunde användas i det akuta skedet. Rimligen borde också dessa 8% sitta här i hög omfattning. Att han inte är psykiatriker ser jag som ett plus.

Menar du att du fått 4mg Fluranitrazepam när du haft akut psykos för att sova på?

Jag att ju inne ett längre tag i höstas och jag önskade ofta att Dr hade varit betydligt mer generös med Iktorivilen. Personligen tror jag Haldolen som jag fick förvärrade. Jag såg ju hur det funkade. Man ska inte romantisera men inte heller demonisera, att dödligheten skulle öka med 70% pga benz tror jag inte riktigt på, däremot kan man ju tänka sig att många av de som tar sitt liv fått benz.


Tidigare rekommenderades benso de två första veckorna av psykos för att se om psykosen går över av sig själv. Det finns kortare psykoser. Vet ej om man gör detta längre för vårdtiden förlängs med två veckor. Finns inte vad jag vet bevis för att han rätt om benso vid schizofreni. Det som diskuteras är mycket låga doser benso för att minska negativa och kognitiva symptom.

Rohypnol hade ingen effekt alls på min sömn vid psykos. Jag var klarvaken hela natten. Nozinan var mycket bra för sömnen.

Det finns 3 studier gjorda alla tre pekar på att benso dagligen ökar dödligheten med 70 % vid schizofreni. Lustigt att Götsche säger att psykofarmaka dödar och så själv föreslår han ett dödligt preparat.
Mer
6 år 10 månader sedan #942708 av Undrande
Jo, det är ju kortare psykoser som menas, har man inte förbättrats på två veckor så bör man nog diskutera preparatbyte/tillägg. Min nyliga psykos förvärrades nog av Haldol, jag hade behövt en stund i ro på landet och låta det få ta lite tid. Jag skrek tillslut att jag inte ville ha medicin alls. Alla är ju individer, jag försöker att inte glömma det men jag tror man bör fokusera på ångest och sömn i första rummet. Sen hand

Nozinan sover jag också på när det är kaotiskt men priset för att ta den är, för mig, väldigt högt. Men funkar inte fluranitrazepam så är den ju given.

Götsche har inte sagt, vad jag vet, nånting om längre behandlingar, hans inställning lär nog vara att mediciner dödar även då, men jag skulle gärna se undersökningarna och hur det ligger till med kausalitet och korrelation vad gäller självmord.
Mer
6 år 10 månader sedan #942727 av Admin1
Det har gjorts undersökningar och antipsykotika minskar dödligheten med 15 %. De med schizofreni utan antipsykotika har större risk att dö.
Mer
6 år 9 månader sedan #948376 av Undrande
Det låter ju som att det behöver benas upp mer, varför dör de då? Schizofreni har ju många fasetter, det är oerhört svårt att veta vad som är vad och sen har vi ju problemet med massmedicineringen, ofta under lång tid. Undersökningar som går på djupet och satsar på en helhetsbild av patienten där man se till hela människan och vad den är för sjuk förutom då schizofreni, hur mediciner kan samverka negativt, hur patientens reala liv ser ut. Nu har jag Seroquel och jag orkar inte ta mig upp för trappen i Huset. Mindre risk att jag ramlar då jag undviker att gå.Sen ska ju faktorer som ökad diabetesrisk, risk för en rad om inte dödliga men handikappade biverkningar.

Man ska ha respekt för alla mediciner men man ska också ifrågasätta.
Mer
6 år 9 månader sedan #948526 av Admin1
Det är svårt att ta reda på alla detaljer när det gäller registerforskning, som har använts för att ta reda på dödlighet. Troligen är rökning och missbruk det som dödar flest, men saker som man inte bryr sig om. Ser du på LPT och rättspsyk har 75 % missbruk. Psykiatrisk vård handlar mycket om att vårda symptom framkallade av missbruk, men mycket få är medvetna om detta utan tror andra saker är viktiga som bemötande t.ex.
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1325434 av Richard
Ser att jag gjorde tråden 16 apr 2017, nu har det gått snart 4 år sen dess. Har inte gjort några diagram eller så längre.

Men jag gick ned från 4 mg till 2 mg när jag fick 150 mg Lyrica, o när jag fick öka till 300 mg så gick jag ned till 1,5 mg Iktorivil. Sen dess har jag fortsatt att minska med 0,125 mg per burk jag äter o jag får nu 0,5 mg-tabletter o det är 150 st i en burk.

Ikväll går jag ned till 0,625 mg, från 0,75 mg. Det är lite stora steg jag gör har jag fått berättat för mig på www.benzobuddies.org/forum/index.php . Men det ska nog funka! När jag gick ned från 0,875 mg till 0,75 mg så var det lite svårt första veckan, men det gick. Funkar det inte så får jag blanda till flytande Iktorivil, som jag vet jag skrivit om i en annan tråd.

Från 4 mg till 1,5 mg gick rätt snabbt, men det senare har tagit längre tid. Nu är det som sagt dags för 0,625 mg!
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Richard. Orsak: Stavfel