Varför blir jag paranoid utan SSRI?

Mer
6 år 10 månader sedan #930586 av minamina
Hej!

Varje gång jag slutar med ssri blir jag sakta men säkert paranoid. tagit medicinen i 10 år dock med flera uppehåll.
Vet inte om jag hade någon paranoia innan jag började med medicinen, det jag kommer ihåg att jag hade ångest över utseendet och att jag trodde att folk tyckte jag såg konstig ut(det var dock i tonåren så kanske var det normalt?). hade även hälsoparanoia, men kommer ej ihåg att jag någon gång haft paranoia över människor eller läkare.

Nu när jag tagit ssri igen i två veckor känns tankarna så orealistiska och dumma(tankar om bla tandläkare skulle skada mig). tänker aldrig sluta med medicinen igen för det känns att jag alltid måste ha den?

det enda som är kvar är ångerkänslorna. Jag ångrar för det första att jag slutade med medicinen. det andra jag ångrar är valet av tandläkare. det var en tandläkare som jag rotfyllde tanden som jag aldrig skulle välja om jag tog medicinen och var normal. Känns som det var min ångest som lät mig välja honom. (denna viewtopic.php?f=6&t=45477)
Mer
6 år 10 månader sedan #930596 av minamina
känns även skönt att jag inte läst nyheter på två veckor. det rekommenderar jag alla som har ångestsjukdomar att undvika att göra. kolla på tv istället och njut av filmer och annat kul istället
Mer
6 år 10 månader sedan #930608 av zoegas
Det är ett jävla skit att trappa in och ut. Det är giftigt.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
6 år 10 månader sedan #930612 av minamina
för mig känns det nu som räddare. vet inte om den behandlar en sak som den själv orsakat eller om den har hjälpt mig. Det enda jag vet nu och insett är att jag inte klarar mig utan ssri. jag blir tyvärr knäpp och ångesttankarna når största nivå.
Mer
6 år 10 månader sedan #930613 av Drummer
När man har tankar på att man ser konstig ut kan vara dysmorfofobi som är sammankopplat med social fobi! Man tror sig se annorlunda ut och att andra ska uppmärksamma det! Jag har endast haft denna sjukdom vid kraftig övervikt! Men nu har jag gått ner en del och ska gå ner 10 kilo till innan jag är nöjd! Man får göra det bästa för att må bra!
Mer
6 år 10 månader sedan #930614 av minamina
kan nog stämma bra att det var Dysmorfofobi jag hade kombinerad med ocd.