Hur blir man fri ifrån psykos?

  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
6 år 10 månader sedan #937652 av lonely
Svar från lonely i ämnet Hur blir man fri ifrån psykos?
Så det stämmer alltså! Vad otäckt känner jag! Har alltid undrat om det stämde men nu vet jag tack för svar! Men en sista fråga var dom här tio akuta psykoserna handlat om olika saker i vardera psykos alltså den andra psykosen och så vidare var inte sin föregående alltså likadan!
Mer
6 år 10 månader sedan #937653 av Geta
Mina psykoser har handlat om att jag har varit medlem i en hemlig underjordisk motståndsrörelse, då ett inbördeskrig pågår som inte alla känner till.
  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
6 år 10 månader sedan #937656 av lonely
Svar från lonely i ämnet Hur blir man fri ifrån psykos?
Jaha jag som trodde schizofrena hade olika psykoser? Då kanske min haschpsykos utvecklas till schizofreni för jag har haft en psykos nu lite över tio år och handlat om hela tiden samma grejer, men jag har aldrig hört röster kan man va schizofren fastän man aldrig hört röster eller kan det vara nåt helt annat tex schizotypal? Hade den diagnosen för massa år sedan.... Sedan även har jag bipolär som diagnos och idag säger läkarna att jag är schizoaffektiv vilket jag inte tror på!.
Mer
6 år 10 månader sedan #937735 av Admin1
Det tar minst 2 veckor för få effekt av antipsykotika, men 4-6 veckor för maximal effekt. För depåinjektioner är tiden längre och kanske 3-4 månader. Ju längre effekt läkemedlet ger desto mer svårdoserat är läkemedlet.
  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
6 år 10 månader sedan #937743 av lonely
Svar från lonely i ämnet Hur blir man fri ifrån psykos?
Läs admin1 mitt sista inlägg här på tråden precis innan dej och säg vad du tror och tycker? För jag är så jävla förvirrad.....
Mer
6 år 10 månader sedan #937763 av wasp

Geta skrev: Jag tror att många med schizofreni inte är helt fria från psykos någonsin.

Vi verkar vara kroniker! :rotfl