Abilify

Mer
17 år 10 månader sedan #40521 av killergirl
Abilify skapades av killergirl
Läser här att många får ett rus elller en sk.kick av Abilify...Själv känner jag mig väldigt orkeslös av den..det kryper i kroppen osv...Nog för den har hjälpt mot rösterna men någon kick får jg inte tvärtom...Är det fler som kännt det så?
  • Mhortz
  • Besökare
  • Besökare
17 år 10 månader sedan #40530 av Mhortz
Svar från Mhortz i ämnet Abilify
Jag har gått rätt så länge nu med abilify men inte kännt ¨någonting som avser kick eller degighet men det har hjälpt mot rösterna. Jag tycker abilify e en bra medcin för mig iaf. Men känner du några biverkningar när du gått med den i ett par månader så bör du nog kontakta din läkare.
Mer
17 år 10 månader sedan #40533 av killergirl
Svar från killergirl i ämnet Abilify
:lol: Ok.Blir det ej bättre får jag prata med henne...
Mer
17 år 10 månader sedan #40538 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Abilify
Abilify är ju en antipsykotika och att den ger sömnstörningar och "rus" är lite speciellt för den. Jag har heller inte märkt någon kick av att ta den på morgonen. Kanske skulle jag få problem med sömnen om jag tog den på kvällen i stället.

Min läkare har förklarat Abilifys funktion så att den omfördelar dopaminet i hjärnan så att man får mindre i mitten och därmed mer i kanterna. Min spontana reaktion var då att utbrista "men då blir man mer vuxen!". Det var innan jag tagit Abilify en längre tid. Numera skulle jag säga att man bara blir lite lagom trött och nöjd på den. Precis motsatsen till att vara i frenesi eller psykos.

Lite biverkningar i form av darrningar, myrkrypningar och lätt sömn kan man stå ut med är min åsikt. Jag är nöjd med Abilify. Den ger inte nya kompisar, det är det enda jag skulle vilja klaga på. De får man fixa själv och Abilify kan bara ge grunden till att man kan uppträda på ett så friskt sätt att det blir möjligt.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
17 år 10 månader sedan #40546 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Abilify
Man blir lite rastlös i kroppen och om jag skulle ta den till kvällen skulle jag med all sanolikhet få öka dosen sömnmedel föör att kunna sova.

Jag kan inte säga att jag blir helt bra utav den men den mer än lindrar iallafall. Får mycket katastrofkänslor eftersom mitt självförtroende har sjunkigt till botten i och med sjukdomen. Jag litar inte på mitt eget omdöme och tror att allt blir fel, när jag ska göra något. Mm mm
Mer
17 år 10 månader sedan #40549 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Abilify
PSR hur går det med ditt börjande med Abilify, har det givit dig några bra vibbar ännu ?