Vilka ämnen ska man undvika om man vill att medicinen ska...

Mer
6 år 8 månader sedan #958673 av Erasee
Få normal effekt?
-Har märkt att vissa saker ska man undvika: Tex Kaffe ,te´, kall mjölk ,cigarrer,
Mer
6 år 8 månader sedan #958706 av CODA68
Jag är en hel del mediciner men dricker kaffe, te, mjölk och snusar och det verkar inte vara ett problem. Men alla reagerar ju olika på olika medicin. Det man däremot med fördel kan undvika aå är det alkohol, i varje fall av större mängder. Drick inte en flaska vin, drick ett glas, svep inte några stora starköl, drick lite och gott i stället.Det bästa är att avstå alkohol helt, men det kan vara gott ibland. Då det gäller mediciner, undvik beroende framkallande mediciner om du kan. Ibland går det inte att undvika, men tänk på att äta dem med disciplin, rätt mängd vid rätt tillfälle. Efter ett tagkan det vara så att kroppen anpassar sig till medicinen och den upplevs sakna effekt. Tala med din läkare i så fall. Själv är jag beroende av benzo (imovane/Zopiklon) och äter 14 mg i kombination med Stillnoct. Det finns nätter då jag varit uppe i 21 mg Zopiklone och det är inte bra, jag har ätit benzo sedan hösten 2011. I övrigt äter jag Lamotrigin och Olanzipin, så det gäller att tänka sig för innan man dricker. Jag har igen större förhoppning att någonsin bli av med medicinen. Men tänk dig för och var rädd om dig :)
Mer
6 år 8 månader sedan #958707 av notwoodstock
Mer
6 år 8 månader sedan #958708 av CODA68
Mer
6 år 8 månader sedan #958718 av Geta
Johannisört tror jag.
Mer
6 år 8 månader sedan #958817 av krokus
Johannesört kan göra att man förlorar effekten av p-piller. Tror även att Johannesört kan störa vid medicinering av antidepressiva.