Vilka ämnen ska man undvika om man vill att medicinen ska...

Mer
6 år 8 månader sedan #959695 av Admin1
Är det fortfarande vanligt att rulla cigaretter själv i Norge. Minns att förr köpte en del svenskar cigarettpapper och tobak i Norge för det var billigt. Det fanns också små cigarettrullningsapparater, som rymdes i en hand, som ett etui.
Mer
6 år 8 månader sedan #959788 av IngeF
Den eldre garde røyker fortsatt en del rullings. For noen tiår siden var både lønns - og prisnivå samt kronekurs betydelig lavere i Norge enn i Sverige. Min far dro til Sverige som tømmerhogger som ung, fordi lønnen var mye høyere enn i Norge.
Mer
6 år 8 månader sedan #959796 av Undrande
Jag har hört att Polackerna i Norge klagar på att Norrmännen är lata. De undviker väl "drittejobb" som det väl kallas.
Mer
6 år 8 månader sedan #959844 av Nissegossen
Påhopp lägg ned.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 8 månader sedan #959845 av Geta
Det är nog en projektion.
Mer
6 år 8 månader sedan #960351 av IngeF

Undrande skrev: Jag har hört att Polackerna i Norge klagar på att Norrmännen är lata. De undviker väl "drittejobb" som det väl kallas.

Det er vel de siste tiårs velstandsfenomen. Filmen Svenskejävel tar opp mye av det samme. Ellers er polske kvinner bosatt i Polen den største mottagergruppen av såkalt kontantstøtte. Man gjør forøvrig en feil om man betrakter Polen som tilbakeliggende. De har en av EUs største velferdsstater. Det finnes knapt polske håndverkere i Polen, de kommer oftest fra Ukraina.