Hur fixar man medicin utan att behöva träffa psykiatriker?

Mer
6 år 6 månader sedan #968533 av Carmen Al Kebab
Hur fixar man medicin utan att behöva träffa psykiatriker?

Tycker det är patetiskt att man ska behöva träffa en läkare varje gång de ska skriva ut något, det är väl vi som är tvingade till att ta medicinerna? Se då för fan till att underlätta för oss att ta ut medicinen...
Mer
6 år 6 månader sedan #968548 av Amandara
Min kp förmedlar mina symtom till min läkare som bestämmer vad som ev ska göras.
Mer
6 år 6 månader sedan #968586 av Nissegossen
För förnyelse av recept, kan du ringa behandlande sköterska på mottagningen och räkna någon eller några dagar, då finns ett nytt recept på Apoteket som du kan hämta ut dina mediciner på. Det gör läkare över datorn. Fråga sköterskan när medicinerna finns på apoteket kan vara bara vara några timmar. Slut på medicin på helgen. Gå till psykakuten och tala om vilka mediciner du behöver begär de antalet tabletter du behöver till måndagen då kan du kontakta din psykiatrikontakt

På akuten kan de se din journal på datorn, det utan inläggning.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 6 månader sedan #968587 av Nissegossen
Till akuten kan du också gå om ditt recept gått ut och du inte fått ett nytt recept som gäller, de ger dig de tabletter du behöver, tills du kan kontakta mottagningen. Det allra enklaste är att ringa det mobila teamet, då kommer de hem till dig med de mediciner du behöver tills du har ett nytt recept.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 6 månader sedan #968590 av Geta
Kontakta Mina vårdkontakter på nätet på din psykiatrimottagning. Då får du en tillfällig kod på sms. Så kan jag göra för att få nya E-recept.
Mer
6 år 6 månader sedan #968650 av Admin1
Du kan via Mina vårdkontakter kontakta läkaren via internet, men du kan också ringa honom.