Behöver snabbt svar - Medicinen försvunnen. Förbeställt?

Mer
6 år 2 månader sedan #1016799 av Richard
Jag ska gå till apoteket om några timmar när det öppnar. Jag kollade nyss 1177 - Mina Vårdkontakter, på min receptlista o Aripiprazolen är puts väck! Jag ringde i måndags o bad de beställa hem ett paket till mig, eftersom de oftast inte har den på lager. Har de tagit den o registrerat den till mig, så att det bara är o hämta den? Är det därför den är borta från listan?
Mer
6 år 2 månader sedan #1016802 av memphis
den är nog expedierad troligtvis så den finns att hämta. Tror jag i alla fall.
Mer
6 år 2 månader sedan #1016804 av Richard
Mer
6 år 2 månader sedan #1016808 av Nissegossen
De på mitt närmaste apotek där jag är kund är ju inte dummare än att de förstår att jag behöver mina mediciner och de vill behålla mig som kund, de ser till att jag har en "Låda" där och däri har de de mediciner jag oftast hämtar ut. Mao de vill behålla mig som kund och de har de medicinerna på apoteket, ty att då hämtar jag ju ut dem där. Det för minsta möjliga väntetid.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 2 månader sedan #1016809 av Nissegossen
Sedan är det apoteksbolaget och jag kan med hjälp av en kod ringa upp apoteket när som helst ringa upp dem, vid vilken tid som helst och det svarar någon centralt på, eftersom man kanske behöver medicinen så snart som möjligt.

Jag har även ett konto på apoteket så för medicin som går på högkostnadskortet, behöver jag aldrig betala kontant över disk utan de drar en summa varje månad och de pengarna slås ut på hela året, summan drar de varje månad och vid sista inbetalningen sker att de börjar om på nytt med samma summa

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 2 månader sedan #1016819 av Richard
Jag handlar nästan alltid på Kronans Apotek;
www.kronansapotek.se/

Nu får jag ringa dess kundtjänst, det gjorde jag när jag skulle ha medicinen. Men innan jobbade min syster på det apoteket, då hade jag ett direktnummer dit som jag egentligen inte fick ringa på, men det var ok ändå. Tror aldrig nån klagade. Men det numret har jag inte kvar.

Nu jobbar hon på konkurrenten, Apotek Hjärtat;
www.apotekhjartat.se/

Det ligger också här i stan, men uppe vid köpcentret, o det är en bit dit.