Minns inte om jag tagit min morgonmedicin?

Mer
6 år 2 månader sedan #1017343 av Nissegossen
Det brukar för mig utan sömnmedel, då får jag vara glad om jag får 5-6 timmars sömn.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 2 månader sedan #1017345 av Zoidar
Kör också med dosett. Ibland tror jag att jag tagit medicinen och sen ser jag att medicinen ligger kvar i dosetten. Så, den är verkligen till nytta. Jag hade kunnat tänkta mig injektioner om de inte hade behövts ta så ofta. En gång i månaden hade jag kunnat stå ut med.

Nisse sätts trilafon i gluteusmuskeln, med en sån lång grön nål?

Anchored in Christ ✟

Mer
6 år 2 månader sedan #1017351 av 1Dave
Trevicta får man en gång var tredje månad Zoidar. Det är Paliperidon, samma som Xeplion och Invega. Och den injektionen kan man få antingen i axeln eller rumpan.

/Dave
Mer
6 år 2 månader sedan #1017355 av Nissegossen
Intramuskulärt på övre yttre kvadranten högt upp, att jag skriver övre yttre kvadranten är att det är skillnad på vilken skinka det gäller. Kan det i sömnen och en sjuksköterska lärde upp undersköterskor som läste till sköterska de fick sticka mig sedan jag instruerat dem hur göra samt att de fick peka in i huden var de tänkt sätta den, sedan sade jag högre upp längre ut till jag var nöjd, då hade de fattat det

Kan vårdhandboken vara tillräckligt? www.vardhandboken.se/Texter/Injektioner/Intramuskular-im/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 2 månader sedan #1017362 av Nissegossen

zoidar skrev: Kör också med dosett. Ibland tror jag att jag tagit medicinen och sen ser jag att medicinen ligger kvar i dosetten. Så, den är verkligen till nytta. Jag hade kunnat tänkta mig injektioner om de inte hade behövts ta så ofta. En gång i månaden hade jag kunnat stå ut med.

Nisse sätts trilafon i gluteusmuskeln, med en sån lång grön nål?

Nisse sätts trilafon i gluteusmuskeln, med en sån lång grön nål?Jag finner nöje i att se dig försöka vännen. Har aldrig sett en lång grön nål, de har vanliga nålar, som jag också har, jag har allt hemma för att kunna göra en injektion.

Kom ihåg oanvänt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 2 månader sedan #1017366 av Nissegossen
Jag önskar inte min värste ovän att bli felbehandlad som jag när en sköterska satte nålen i ischiasnerven, fyttihelvete vad arg jag var, ren tur för henne att jag inte gav henne en rak höger med min fulla kraft det gör så jäkla ont, borde anmält henne för tjänstefel på dåvarande socialstyrelsen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum