Vilken medicin har haft starkast effekt på dig?

Mer
6 år 2 månader sedan #1016989 av Encingnerius
Xeplion har haft den bästa effekten för mig, jag kunde göra precis vad jag ville med den. Jag var tvungen att sluta med den för att prolaktinvärdena blev för höga.

Leponex kommer på en stark andraplats.
Mer
6 år 2 månader sedan #1016991 av 1Dave
Hade Xeplion och nu Trevicta. De har inte gjort något prolaktinprov dock. Kanske är lika bra att inte veta.

/Dave
Mer
6 år 2 månader sedan #1016996 av Richard
Svårt att säga... Har ju o har haft massvis med mediciner. Haldol var bättre än Abilify, men jag kunde inte ta Haldolen längre för jag fick allvarliga biverkningar. Jag känner mig mer deprimerad utan Haldol... :( Men jag äter ju antidepressiv Venlafaxin, o jag hoppas att det är den som gör att jag åtminstone orkar sitta här o skriva, eller om jag tar dem i onödan? Samma med Iktorivil, är kraftigt beroende av dem, men vet inte om jag växt ifrån min GAD. Det går tyvärr inte att bara sluta för att se, för då får man abstinens, en del i form av kraftig ångest. Gör då o då försök att trappa ner den.

Men om jag får nämna en som haft kraftigaste effekt, så nominerar jag; Nozinan!
Den klubbade ner mig helt! Har skrivit om den historien flera gånger.
Mer
6 år 2 månader sedan #1016999 av Encingnerius
Jag känner mig nedstämd med Leponex...

Kände mig inte nedstämd alls med Xeplion.
Mer
6 år 2 månader sedan #1017022 av 1Dave
Kände du att känslolivet blev dämpat av Xeplion Encingnerius?

Har tjatat om det i andra trådar, kanske inte är medicinen som gör det utan sjukdomen?

/Dave
Mer
6 år 2 månader sedan #1017026 av Richard
Xeplion hade jag aldrig hört talas om, men kollade FASS, samma som Invega (paliperidon). Den har jag aldrig provat. Men det är väl en vidareutveckling av Risperdal (risperidon)? Rätta mig om jag har fel... Det kanske kunde vara värt att testa. Risperdal hjälpte mig bra, men jag blev så trött av den, så jag kunde inte ta den.