Hur det faktiskt var med Abilify när det var som värst.

Mer
6 år 2 månader sedan #1023313 av Lelle
angående Abilify. Ville veta hur det var med vikten egentligen med Abilify. Grävde i i vikthistorik som jag tillslut kom över och kan se att när jag gick upp i vikt av Abilify som värst vid ett tillfälle så gick jag upp från 68.9 kg upp till 81.0 kg på 2 månader och 25 dagar, mellan 1 december 2014 då jag fick abilify och fram till 26 februari 2015.

Kort efter 26 februari 2015, den 2 mars 2015 råkade jag ut för en olycka och skadade knät allvarligt, vilket gjorde att jag inte rörde på mig ett dugg och gick upp till 82.8 kg, men det extra kilot berodde då inte på Abilify. Och sedan när det började läka och blev bättre gick jag tillbaka till 81 kg igen och vägde det även under sommaren 2015. Så det var till 81 upp på abilify.

Abilify gav helt enkelt 12.1 kg i viktuppgång när det var som värst och det var på 2 månader och 25 dagar, är slutsatsen. Viktuppgången är ju alltid i början, sen slutar den. Det var aldrig några 20 kg upp..! Har tagit i för mycket.
Mer
6 år 2 månader sedan #1023316 av Gardenia
Gick också upp i vikt 8 kg, gått ner 6 kg sedan jag slutade med Abilify. Viktuppgången berodde på mindre intensiv träning och jag åt mer än vad jag gör idag.