Jocke! Angående Zeldox!

Mer
6 år 2 månader sedan #1024923 av Lelle
Jocke. Hur länge har du haft Zeldox? Tar du den med mat? Vilken mat? Hur fungerar den? Tror jag sett att du tar 20 mg x2 per dag. Många studier tyder på att 20 mg 2 gånger om dagen inte fungerar för någon knappt. Är du verkligen sjuk? Jag tog 20 mg x2 med mat, somnade ofta efter ett tag vilket för min del tyder på att den hade verkan ,men pga att den var så kortverkande så slutade den dosen fungera ganska snart och all trötthet gick bort också. Det är sällsynt att 20 mg 2 gånger om dagen fungerar på långa loppet...

men kanske jag tog Zeldox med fel mat och för nära varann, tog vid 12 och redan nästa gång 17. har läst att tar man zeldox med mat som inte passar kan man få ångest, och det fick jag. jag kanske gjorde på fel sätt med zeldox? vem vet? tog ju den mest med havregrynsgröt då.

Beskriv gärna utförligt jocke.
Mer
6 år 2 månader sedan #1024927 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Jocke! Angående Zeldox!
läser nu att man bör ta zeldox ca 9-12 timmar från varandra. jag tog nog då 2 doser för nära varandra, 5-6 timmar emellan. och med fel mat förmodligen. Men nu vet jag inte hur det gör jocke.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 2 månader sedan #1024962 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Jocke! Angående Zeldox!
Det enda jag vet är att man ska vara regelbunden med mat i samband med zeldox, jag tar den dosen med ca 12 timmars mellanrum. Prövade några veckor med 40 mg bara på morgon, trodde quetiapine var sederande? Förmodligen för låg dos.

Men just nu funkar det ngt så när trots den låga dosen, som infördes för att jag har utslag beroende på antingen den eller akineton.

Jag tar mackor på morgon och försöker äta två ordentliga middagar per dag.

Ja, jag har fortfarande vanföreställningar!

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 2 månader sedan #1025208 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Jocke! Angående Zeldox!
Du skulle nog behöva något starkare preparat, som Risperdal t.ex.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 2 månader sedan #1025226 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Jocke! Angående Zeldox!
dem vill ge mig abilify men vet ej vilken dos som är lämpligast på mig, det bör ha effekt mot negativa symptom, vilken solian tycks ha, men dem vägrar ge mig den, pga att dem kan framkalla vissa oönskade biverkningar?

Har käkat zeldox i många år, hade som mest 40 gånger 2!

Vars är världen på väg?