Haldol någon?

Mer
6 år 1 månad sedan #1028494 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Haldol någon?
Gamla mediciner har ingen inverkan på vikten vilket nya mediciner gör och det konserverar fetma

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 månad sedan #1028496 av Geta
Svar från Geta i ämnet Haldol någon?
Visst hade de gamla medicinerna inverkan på vikten. Gick upp direkt på Mallorol.
Mer
6 år 1 månad sedan #1028741 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Haldol någon?
Jag gick inte upp i vikt på Risperdal, men jag promenerar 2 timmar per dag. Risperdal har halva viktuppgången av Zyprexa och påverkar heller inte ämnesomsättningen negativt.
Mer
6 år 1 månad sedan #1029236 av Richard
Svar från Richard i ämnet Haldol någon?

zoidar skrev: Misstänker att man blir fet som ett kolli på Risperdal, till skillnad från Haldol.

Jag gick upp runt 10 kg.

F.ö. var det ok för min psykiater som ringde nyss att gå upp till 3 mg Haldol, eftersom jag varit lite orolig på sistone.
Mer
6 år 1 månad sedan #1035286 av Roddan123
Svar från Roddan123 i ämnet Haldol någon?
Ta inte haldol!!!!! Jag har tagit haldol i ungefär 8 månader nu. Jag har blivit tröttare dummare också har jag fått svårt att ta in information. Haldol gör så du varken kan känna dig glad eller ledsen du blir som en känslokall robot. Du får mindre empati och sympati. Man njuter av livet sämre med haldol. Om du tar haldol sluta med det genast du blir hjärndöd. Haldol minskar din iq.
Mer
6 år 1 månad sedan #1035298 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Haldol någon?
Hjärndöd eller Död, det är väl alternativen om man ska spetsa till det lite... Tyvärr behöver många människor med återkommande psykoser någon medicin. För en del är Haldol bra. För mig var den inte det, men jag har hittat att en lågdos Abilify stabiliserar mig. Lite robot blir man, men kaoset som råder utan medicin, vill jag inte tillbaka till...

Prata inte med hat i munnen!