Några funderingar kring rättsväsendet och mediciner...

Mer
6 år 1 månad sedan #1029302 av Richard
Jag har 3 frågor som jag skulle vilja ha svar på, som alla rör polisen o ens dagliga medicin. Numera går jag inte mot rött, har lampa på cykeln o ser inte någon anledning att polisen ska gripa mig. Om inte tjuriga vänner lämnar falska tips förstås... Men det här med medicinering om man blir arresterad?

1. Jag hamnade i arresten en gång. De tog mina skor o mitt bälte, precis som dom gör på psykiatrisk avdelning. Så sa jag, att jag måste ha mina mediciner, som fanns hemma hos mig, jag sa vilka. O så kommer det en patrull som varit hemma hos mig o hämtat medicinerna. En påse med alla mediciner i som jag fritt fick spendera i arresten. Ca 250 tabletter var det säkert, en del narkotikaklassade, o hade kunnat ta livet av mig med de, det ville jag dock inte. Får de lämna så mycket medicin till en som sitter i arresten?

2. De spärrade av min lägenhet, t.o.m. hela kvarteret, för de ville titta så att jag inte hade några bomber eller annat farligt hemma. Men det tog 2 dygn, o jag sa att jag kan ordna annan sovplats, men att jag måste ha mina mediciner som fanns där hemma. Polisen sa att jag fick ta det med min läkare, men med trasig sjukvård, kan man inte bara ringa sin läkare o be om nytt. Nu, klarar jag mig i 2 dygn, fick Imovane o Theralen hos den jag sov hos, som, som tur var hade samma sömnmedicin som jag.

3. Sedan händelse nr 2, har jag alltid en liten burk med medicin för 2 dagar med mig, i min jackficka. På sommaren, i mina shorts. Om polisen stoppar mig, o hittar en massa piller i min jacka, så är det naturligtvis suspekt. Umgås med en del som missbrukar, men jag behöver ju mina mediciner själv! Två av medicinerna är narkotikaklassade, men förskrivna åt mig. Men det måste man väl få kunna ha!?
Mer
6 år 1 månad sedan #1029304 av Geta
Vilka av medicinerna är livsviktiga?
Mer
6 år 1 månad sedan #1029335 av Richard
Skrev inte att någon är livsviktig, men det hade kunnat vara Waran, Insulin eller nått livsviktigt. Men jag blir ju såklart dålig utan medicinen...
Mer
6 år 1 månad sedan #1029376 av Undrande
Händelse no2 är ingen händelse, den har ju inte hänt. Och det är klart du får ha din medicin.
Mer
6 år 1 månad sedan #1029814 av Richard

Undrande skrev: Händelse no2 är ingen händelse, den har ju inte hänt. Och det är klart du får ha din medicin.

Jodå, den har hänt. Men jag fick inte min medicin då!

Jag förstår att det inte går till så att, typ; -Hej! Innan ni gör husrannsakan, kan jag bara få gå upp o hämta en grej!?
Mer
6 år 1 månad sedan #1029883 av Undrande

3. Sedan händelse nr 2,


Det var punkt 2 men egentligen är det ju den enda händelsen, de gav dig rubbet i cellen i punkt ett men du ville bara gnälla. :mrgreen:

Vid husrannsakan så skulle du ju åkt till akuten. Nånstans valde du att tro att du inte skulle profitera på att agera. :lol: