Avbryten klozapinbehandling.

Mer
6 år 1 månad sedan #1031187 av aboveall
Senaste blodprovet jag tog p.g.a min klozapinbehandling visade att mina värdet för mina vita blodkroppar var för lågt eller något sådant. Jag blev tillsagd att sluta tvärt med klozapin vilket jag gjorde så fort jag fick reda på det. Jag har fått Olanzapin som jag ska ersätta klozapinet med, samt att jag ska lämna blodprov dagligen under en veckas tid eller så. Typiskt att något sådan ska hända när ens tillvaro fungerat perfekt med jobb och allt.
Jag har knappt kunnat sova något under natten tills idag. Känner mig helt förstörd, har inte kunnat jobba idag. Hoppas det blir bättre ikväll när jag tagit Olanzapin.
Mer
6 år 1 månad sedan #1031191 av rymd
Svar från rymd i ämnet Avbryten klozapinbehandling.
det låter som min mardröm. Fick du inget för sömnen?
Mer
6 år 1 månad sedan #1031196 av lumpi
Svar från lumpi i ämnet Avbryten klozapinbehandling.
Olanzapin sov jag gott på. Sover gott på Quetiapin med.
Mer
6 år 1 månad sedan #1031198 av aboveall

rymd skrev: det låter som min mardröm. Fick du inget för sömnen?


Nej.

Har dock hämtat ut Olanzapin som jag ska ta istället för klozapin.
Mer
6 år 1 månad sedan #1031201 av aboveall

lumpi skrev: Olanzapin sov jag gott på. Sover gott på Quetiapin med.


Låter bra. Det kan jag behöva inatt.
Mer
6 år 1 månad sedan #1031286 av Nissegossen
Första gången på Quetiapin ta startdosen 50 mg( 2st 25) och gå och lägg dig, du hinner knappt stänga av datorn och gå och lägga dig för du blir så trött att du sover efter 20 minuter kom ihåg att jag varnar dig,ett uppvak för toa sedan gå tillbaka till sängen du sover innan huvudet hamnar på kudden. Jag sov i 10 timmar med toa medräknad

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum