Zyprexa?

  • LonelyisBack
  • Besökare
  • Besökare
6 år 1 månad sedan #1033740 av LonelyisBack
Svar från LonelyisBack i ämnet Zyprexa?
Ja jag har hört äter man olanzapin (dåvarande zyprexa hette det förr innan licensen gick ut) längre perioder ger det problem med hjärtat! Men det kan va fel men det skulle va konstigt då skitsamma
Mer
6 år 1 månad sedan #1033764 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Zyprexa?
Zyprexa har effekt på GABA, så det har nog viss bensoeffekt.
Mer
6 år 1 månad sedan - 6 år 1 månad sedan #1033790 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Zyprexa?

LonelyisBack skrev: Ja jag har hört äter man olanzapin (dåvarande zyprexa hette det förr innan licensen gick ut) längre perioder ger det problem med hjärtat! Men det kan va fel men det skulle va konstigt då skitsamma


Zyprexa lär finnas än. Det är kopiorna som heter exempelvis olanzapin. Och ämnet heter olanzapin även på Zyprexa. Rätt ska vara rätt.
Last edit: 6 år 1 månad sedan by MsTibbs.
Mer
6 år 1 månad sedan #1034176 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Zyprexa?
De hjärtbiverkningar som diskuteras är plötslig hjärtdöd, som är dubbelt mot normalt. Sedan QTc förlängning som drabbarbara 0,1- 1 %.
Mer
5 år 8 månader sedan #1077579 av Rejsejmar
Svar från Rejsejmar i ämnet Zyprexa?
Mår jättebra på olanzapin och går inte upp i vikt till skillnad från många andra så jag har tur. Men sover konstigt på den. Jag vaknar tidigt på morgonen och somnar sen om efter några timmar. Är detta vanligt?
Mer
5 år 8 månader sedan #1077584 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Zyprexa?
Det har varit nåt fel på min hjärtfrekvens 2 ggr i rad när de mätt den hos läkaren. Men de sa att de kunde bero på att jag var stressad när de tog den.