Risperidone?

Mer
6 år 1 månad sedan #1033012 av Geta
Svar från Geta i ämnet Risperidone.?
De båda medicinerna funkar olika på olika personer. En del älskar Haldol. Det gör inte jag.
Mer
6 år 1 månad sedan - 6 år 1 månad sedan #1033013 av charlie2
Svar från charlie2 i ämnet Risperidone.?

Geta skrev: De båda medicinerna funkar olika på olika personer. En del älskar Haldol. Det gör inte jag.


Risperidone har jag fått förut som injektion tyckte att den var väldigt bra den ju. :dans :tummenupp
Clozapine,vill jag aldrig röra igen på tok för mycket biverkingar på denna. :oops :cry:
Last edit: 6 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
6 år 1 månad sedan #1033014 av charlie2
Svar från charlie2 i ämnet Risperidone.?

Geta skrev: De båda medicinerna funkar olika på olika personer. En del älskar Haldol. Det gör inte jag.


en.wikipedia.org/wiki/Clozapine

denna är den sämsta medicinen jag har testat fick högpuls på den och hjärtklappningar också.
jag fick också ökad ångest på den med.denna medicinen är den sämsta antipsykos.
Mer
6 år 1 månad sedan #1033165 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Risperidone.?
1993 kom Risperdal till Sverige. Abilify och Risperdal rekommenderas i första hand för de har ringa påverkan på ämnesomsättningen och ger god effekt. Clozapine, Zyprexa, Solian och Risperdal har bäst effekt. Haldol skall man använda om andra antipsykotika inte passar. Haldol är svårdoserat.
Mer
6 år 1 månad sedan #1035291 av Roddan123
Svar från Roddan123 i ämnet Risperidone.?
Ta inte risperdal fyfan. När jag tog risperdal blev jag paranoid som attan. Jag frågade min boende personal om dom försökte döda mig jag vågade inte äta mat, jag trodde att folk förföljde mig, jag blev bacillskräck och massa mer. Jag vet inte om detta berodde på en överdos av risperdal men när jag sluta med risperdal så hade jag kvar effekten i 3 månader. Ta inte haldol!!!!! Jag har tagit haldol i ungefär 8 månader nu. Jag har blivit tröttare dummare också har jag fått svårt att ta in information. Haldol gör så du varken kan känna dig glad eller ledsen du blir som en känslokall robot. Du får mindre empati och sympati. Man njuter av livet sämre med haldol. Om du tar haldol sluta med det genast du blir hjärndöd. Haldol minskar din iq.
Mer
6 år 1 månad sedan #1035300 av Geta
Svar från Geta i ämnet Risperidone.?
Har tagit Risperdal låg dos sedan 1998. Är nöjd med den. Får inga biverkningar.