Mindre Venlafaxin - Mindre ångest

Mer
6 år 3 veckor sedan #1040402 av Richard
Eftersom jag återhämtat mig en hel del från den hemska upplevelsen av Abilify, så har jag börjat komma igång mer. Umgås mer med mina väninnor o har utökat min tid på min dagliga verksamhet. I måndags fick jag idén att sänka min Venlafaxin, från 375 mg, till 300 mg. Den som jag äter mot depression. Det har gått bra, känner mig lugnare. O inget sänkt humör.

Venlafaxin i högre doser >300 mg påverkar till viss del också dopaminet, förutom serotonin o noradrenalin, vilket kan bidra till ökad ångest. Men det kan vara för tidigt att uttala sig efter endast 4 dagar, minst 2 veckor bör gå innan man utvärderar den. Men samtidigt har Venlafaxin en kort halveringstid.

Min huvudmedicin mot ångesten är fortfarande Iktorivil, men ska börja trappa ner den med.
Mer
6 år 3 veckor sedan #1040424 av Amandara
Venlafaxin har lömska utsättningssymtom enligt min erfarenhet.
Mer
6 år 3 veckor sedan #1040683 av Admin1
Viss ångest kan vara ett förstadium till paranoia. Ångest är bra att motverka och är det mest besvärande symptomet vid psykossjukdom.
Mer
6 år 3 veckor sedan #1041723 av Cosmos
Venlafaxin (efexor?) fick jag för längesedan när jag mådde så skit så jag ville ta livet av mig. Det enda som hände var att jag blev extremt illamående de sex veckor"experimentet" varade. Skitmedicin. När jag så småningom fick Seroxat vände allt för mig.