Kräktes upp kvällsmedicinen...

Mer
6 år 1 vecka sedan - 6 år 1 vecka sedan #1046231 av Richard
Typiskt...

Igår åkte jag till min pappa o hans nya fru i Helsingborg. Jag drack ca en o en halv flaska rödvin, blev ju lite snurrig men inte jättefull. Vi gick sen på teater, o sen bjöd min pappa oss på China Town. Jag valde givetvis en buffé, så får man äta hur mycket som helst, så jag åt friterade räkor, friterad kyckling, mini-vårrullar, ris o lite såser, blev proppmätt, men drack Coca-Cola Zero till maten.

Sen innan jag skulle ta tåget hem, så köpte jag en vanlig Coca-Cola (med socker) på Pressbyrån. Den drack jag på tåget hem. När jag sen kommit hem till Ängelholm, på promenaden från stationen, så känner jag mig jättetörstig (det gör jag alltid efter att ha druckit något med socker i, det är tecken på diabetes).

Kom hem vid 22-tiden, tog min Theralen, Iktorivil o Haldol med ett glas vatten. Sen FUN Light för att skölja bort Theralen-smaken, men där gick gränsen... Hann in på toaletten o allt kom upp igen... :oops:

Mycket irriterande. Fick ta medicinen igen, nu har jag stor brist på Theralen, jag får först hämta ut på Tisdag. Iktorivil har jag en dos kvar, men det får jag hämta ut imorgon. Jag tror jag kan fördela resterande Theralen på 2 kvällar. Haldol har jag dock ett helt lager av hemma. Om Theralen inte skulle räcka så kan jag hämta ut Imovane imorgon också, det går ibland att sova med bara Imovane, men det blir inte riktig sömn.
Last edit: 6 år 1 vecka sedan by Richard.
Mer
6 år 1 vecka sedan #1046382 av Admin1
Fick din pappa illamående också? Det kanske var något med maten?
Mer
6 år 1 vecka sedan - 6 år 1 vecka sedan #1046403 av Richard
Nä, han mådde inte dåligt. Men, det kan vara nått med just kinamat som gör mig lite känslig, för det har hänt att jag mått dåligt av kinamat tidigare, dock inte kräks. Eller så är det för att jag bara ätit för mycket.
Last edit: 6 år 1 vecka sedan by Admin1.
Mer
6 år 1 vecka sedan #1046630 av Admin1
Det har bland annat påståtts att ämnet kan ge överkänslighetsreaktioner som huvudvärk, svettningar och tryck över bröstet,[1] ett fenomen som brukar kallas för "kinesrestaurangsyndrom" (Chinese Restaurant Syndrome).[1] Det finns inga vetenskapliga belägg för att glutamat kan ge överkänslighetsreaktioner[3][4], tvärtom så räknas natriumglutamat snarare som en säker livsmedelstillsats.[5][6]
sv.wikipedia.org/wiki/Natriumglutamat