Clozapine!

Mer
5 år 11 månader sedan #1056246 av Drummer
Clozapine! skapades av Drummer
Jag ska eventuellt börja med denna medicin till hösten! Admin säger att den har stark Antipsykos effekt! Har hört också att man behöver ta regelbundna blodprov när man går på denna medicin! Vad är det för blodprov?
Mer
5 år 11 månader sedan #1056249 av björk
Svar från björk i ämnet Clozapine!
Vill du höra mina gift ord fastän även om Du
är känslig??

Den deckar "en" på stört otroligt tråkig medicin.
Om man jämför med tex Risperdal men
det är mina ord.
Mer
5 år 11 månader sedan #1056265 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Clozapine!
Clozapine kan potensielt sett skade hvite blodlegmer, derfor fordres blodprøve ukentlig i 18 uker, deretter hver måned så lenge man står på medisinen. Serumspeil skal gjennomføres når dosen er 100mg daglig eller mer.
Mer
5 år 11 månader sedan #1056585 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Clozapine!
Blodprovet tas för att upptäcka om bildningen av vita blodkroppar minskar. Det är allvarligt för man blir infektionskänslig då. Det drabbar bara 1 %, men efter ett år bara 0,1 %. Clozapine har effekt mot depression vid schizofreni. Andra antipsykotika har inte sådan tydlig effekt.
Mer
5 år 11 månader sedan #1056611 av memphis
Svar från memphis i ämnet Clozapine!
jag ska nog också få prova denna medicin, det har varit på tapeten förut men då bodde jag ju där ute i bushen utan bil, så kunde inte ta blodproven. Men nu ska jag få träffa samma läkare igen som föreslog klozapin, det enda jag är rädd för är om jag blir ännu mer trött än jag redan är. Jag måste ju kunna sköta hunden, det är prio ett. Hon är också min viktigaste "medicin". Love Potion :) Så får se hur det blir när jag träffat läkaren om klozapin. Jag hoppas mycket på detta läkarbesök för jag har en del problem, särskilt med förföljelseideer som är ren skit att ha.
Mer
5 år 11 månader sedan #1056642 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Clozapine!
Jaga ut din paranoia..

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum