Fick fel medicin av apotekaren

Mer
5 år 9 månader sedan #1063248 av Supernovan
Ja, som rubriken lyder.
Skulle hämta ut quetiapin, men fick zyprexa istället, vilket jag märkte en månad för sent. Så nu har jag ätit zyprexa i en månad, märkte det igår. Tänkte väl att jag började må så mycket sämre, men undrade varför, nu har jag ju svaret på det. Slutade med zyprexa för drygt ett halvår sedan just för att jag inte mår bra av den, pratar o går i sömnen, verkar vara vaken fast jag egentligen sover osv. Sover oroligt.
Är jättearg på apotekaren!! Har börjat må dåligt bara för att jag fick fel medicin. Fanns väl kvar på min medicinlista, kanske därför hon gav mig den, men jag sa klart och tydligt quetiapin. Har aldrig hänt något liknande nångång för mig.
Vad gör man åt sånt här? Ska jag anmäla apotekaren nånstans?
Mer
5 år 9 månader sedan #1063250 av memphis
det tycker jag du ska göra. inte för att sätta dit apotekaren, men för att få kompensation för ditt lidande.
Mer
5 år 9 månader sedan #1063252 av Inwatto
Verkar som om det blivit dubbelfel. Du skulle hämta ut Q och fick Z. Varken du eller apotekaren märkte felet direkt. Det blir ord mot ord om du anmäler. Och jag vet faktiskt inte vart du ska anmäla...

Jag brukar hämta ut insulin och ibland kommer de från kylen med engångs insulinpennor istället för penfill, men då protesterar datorn när de kör streckkoden i den, så då upptäcks felet. Är alltid uppmärksam när jag köper på Apoteket, för det blir ofta fel just på den punkten.

Du får gå till Apoteket och hämta ut Q och se till att det blir det du får!

Prata inte med hat i munnen!
Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1063258 av Geta
Svar från Geta i ämnet Fick fel medicin av apotekaren
Fick en gång ut en annans medicinlista på apoteket. Man brukar få peka på medicinlistan vad man vill ha för medicin. De brukar fråga om man haft den här medicinen tidigare och om man har några frågor. Det kan bara ha varit ringa skada som du utsatts för. Då kan du inte få skadestånd.
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Geta.
Mer
5 år 9 månader sedan #1063328 av Richard
Sånt där är oerhört allvarligt!
Mer
5 år 9 månader sedan #1063365 av Geta
Svar från Geta i ämnet Fick fel medicin av apotekaren
Men man kan inte gärna få något som inte står på medicinlistan.