LYRICA®

Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1075567 av Richard
LYRICA® skapades av Richard
Jag fick för ett tag sedan Lyrica när jag halverade min Iktorivil, som lugnande. Lyrica ger en annan o bättre form av lugn, än bensodiazepiner. Men jag tycker gränsen är hårfin när det gäller att man blir lugn till att man blir lite snurrig...

Förr tyckte jag det var kul att berusa mig på de, men nu när jag fått det utskrivet så tar jag ju ordinerad dos o sköter mig. Jag tar 75 mg på morgonen o 75 mg på eftermiddagen. Jag ska föreslå för psykiatern om jag kan ta 150 mg på morgonen o 75 mg på eftermiddagen. Det tycker jag är en bra dos.

Men tar man mer, (det gör jag inte längre) så blir man lite snurrig. Jag sa till personalen på Spiran att jag fått ny medicin o att det kan hända att man t.ex. sluddrar. Så att de inte tror att jag har knarkat. Folk har blivit avstängda från Spiran p.g.a. sitt narkotikamissbruk.

Jag läser i FASS;
www.fass.se/LIF/product?userType=0&nplId=20040607000731#dosage

Generaliserat ångestsyndrom

Dosintervallet är 150 till 600 mg per dag uppdelat på två eller tre doseringstillfällen (se även "Användning till äldre" och/eller "nedsatt njurfunktionnedan). Behandlingsbehovet bör utvärderas regelbundet.

Behandlingen med pregabalin kan inledas med dosen 150 mg per dag. Beroende på den enskilda patientens svar och tolerans kan dosen ökas till 300 mg per dag efter 1 vecka. Efter ytterligare en vecka kan dosen ökas till 450 mg per dag. Den maximala dosen på 600 mg per dag kan uppnås efter ytterligare en vecka.


Maxdos, 600 mg!? Det är ju jättemycket! Det kanske är kul, men man kan ju inte gå omkring o vara full hela dagarna! Eller så reagerar vi alla olika på pregabalin? Är det någon mer som använder Lyrica som lugnande? Vilka doser har ni? Det sägs att man lätt blir tolerant på pregabalin, men det har jag inte märkt. Men det är inte p.g.a. tolerans jag vill öka till 150 på morgonen, det är för att det ger ett perfekt lugn.
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Richard.
Mer
5 år 8 månader sedan #1075574 av björk
Svar från björk i ämnet LYRICA® - Dosering?
Min bror har AD/HD han var frikostig.
Vi pratar 5 minuter på 5 år.
Han kunde ge mig dator tidningar i pdf
sa han med misslynt betoning.
Men okej slätade han över vi ses sa han populistiskt. Med dåsig irriterad spelat intresse. Han är alltid väldigt kvick med sina.
På spacklade lovande meeen okej vi hörs höreees okej okej.

Tarvlit att ha en sån bror,!!
Mer
5 år 8 månader sedan #1075720 av krokus
Svar från krokus i ämnet LYRICA® - Dosering?
Richard,

För två år sedan hade jag Lyrica, men minns inte vilken dos jag hade. Kan försöka ta reda på det om du vill? Minns att jag blev förstoppad av Lyrica och att effekten var lite sådär.
Mer
5 år 8 månader sedan #1075736 av Geta
Svar från Geta i ämnet LYRICA® - Dosering?
Har inte Lyrica blivit narkotikaklassat nu i dagarna.
Mer
5 år 8 månader sedan #1075750 av Richard
Svar från Richard i ämnet LYRICA® - Dosering?
krokus: Ja, om du hittar det så vore det intressant, men du behöver inte göra nått extra jobb för min skull.

geta: Jo, i tisdags tror jag.
Mer
5 år 8 månader sedan #1075759 av krokus
Svar från krokus i ämnet LYRICA® - Dosering?
Richard,

jag hade visst 300mg/dygn som mest. Du kan läsa mer här, om du är intresserad: www.viska.se/kunena/om-lkemedel/42485-ly...-dubbelseende#835343