Vi som tar benso

• Fantasio
  • Fantasio Profilbild Författare till inlägg
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
02 aug 2018 00:49 #1077187 av Fantasio
Vi som tar benso skapades av Fantasio
Tror bara jag haft en bensodiazepin utskriven och det är Oxascand. Kan jag ha fått Stesolid som inlagd? Jag hade Oxascand ett tag, minns inte hur länge, men när jag var inlagd i februari/mars förra året drogs den in. Ringde min kp i våras och klagade på dåligt mående och då fick jag tillbaka den, det räckte med ett telefonsamtal.

Jag får hämta ett paket med 100 tabletter var 50:e dag, det blir två om dan. Det irriterande är att jag får inte ha den hemma, får hämta på mottagningen veckovis. Jag hade ju allt hemma förra gången och överdoserade inte.

Det finns inga mirakelpiller, men den medicin jag har funkar skapligt. Fast ärligt talat vet jag inte om jag behöver den just nu, men jag slänger i mig två om dan eftersom jag får göra det.

Tar du benso slentrianmässsigt? Varför, varför inte? Har utskrivning av såna preparat blivit ovanligare?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
02 aug 2018 09:38 #1077219 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vi som tar benso
Du skulle ha varit med på 60-talet. Då slängde läkarna sådana piller efter en.

Mer
02 aug 2018 10:09 - 02 aug 2018 10:10 #1077226 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vi som tar benso
Jag har varnat dig för att bara benzo ger överdödlighet. alkohol går att missbruka alkohol och benzo det kan gå bra i några år, men det innebär att vid en viss blodkoncentration av benzo och alkohol den behöver inte vara hög. då sker en åttafaldig berusnings effekt och det pallar inte pumpen för.

Då dör du och på bårhuset hänger de en lapp runt stortån och på den står det valium intoxikation.

Så enbart benzo, jag känner ingen som lever idag och har tagit benzo.

De är redan döda

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Senast ändrad: 02 aug 2018 10:10 av Nissegossen.

Mer
02 aug 2018 11:16 - 02 aug 2018 11:16 #1077249 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vi som tar benso
Jag använder aldrig benso, Jag slipper ångest på andra sätt. Det finns en risk för benso och Clozapine i början av behandlingen för man kan få cirkulationskollaps.
Senast ändrad: 02 aug 2018 11:16 av Admin1.

Mer
02 aug 2018 11:25 - 03 aug 2018 12:02 #1077251 av rymd
Svar från rymd i ämnet Vi som tar benso
tar inte benso heller

min läkare tycker att jag inte ska ha benso, troligtvis för att jag skulle missbruka pga ångestproblematik (GAD), typ
Senast ändrad: 03 aug 2018 12:02 av Admin1.

Mer
02 aug 2018 11:53 - 02 aug 2018 12:14 #1077263 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Vi som tar benso
När jag återinsjuknade och hamnade på psyket för cirka 4 år sedan så ville överläkaren att jag skulle ta lugnande tabletter - Oxascand - så det var inte jag själv som bad om att få lugnande tabletter. Sen när jag blev utskriven från psyket så får jag lugnande tabletter på recept. Tar ungefär 1-2 lugnande tabletter i veckan i snitt.
Senast ändrad: 02 aug 2018 12:14 av Utomjordingen.

Mer
02 aug 2018 14:00 #1077289 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vi som tar benso
Gå rakt mot ångesten vad ångesten hotar med är enbart inom dig. ångesten må hota och om människan blir trängd går man rakt emot sin fiende
det gör alla djur också, en råtta te x slåss när det kommer ett läge där djuret inte ser på något annat sätt att att det som hotar en död av djuret de går till attack för att försöka klara sig.

Ångesten sade jag till, hur mycket ni än sätter i andra vågskålen vägrar jag göra som ni säger. jag fick ännu högre ångest, men dagen efter hade ingenting hänt vad ångesten hotat med. Allt var bara inom mig och för varje gång var lättare och lättare för varje gång i dag har jag ingen ångest och inga rädslor, jag iakttar
numera vanlig försiktighet, men har ingen rädsla

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

• Richard
  • Richard Profilbild
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Viska's Stormufti
Mer
02 aug 2018 14:12 #1077292 av Richard
Svar från Richard i ämnet Vi som tar benso
Jag har ätit benzo i ca 17 år dagligen, mest Iktorivil. Men ska försöka sluta med den, jag halverade min Iktorivil från 4 mg till 2 mg för 2-3 månader sen, men fick Lyrica istället. Vill ha att bara ta vid behov.

Sidan laddades på: 1.165 sekunder